19 lutego br. w warszawskim Oddziale GDDKiA zostały otwarte oferty na kontynuację projektowania i przebudowę drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. w.Powązkowska - w.Modlińska.
Inwestor na realizację zadania przeznaczył 932 948 001,30 zł brutto.
W postępowaniu wpłynęło 6 ofert.
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm: Astaldi S.p.A., Włochy; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki, na kwotę ponad 544 mln zł brutto.
Najwyższa oferta, na kwotę ponad 1,7mld zł brutto została złożona przez konsorcjum firm:Budimex S.A.; Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania.
Pozostałe oferty zostały złożone przez:
Metrostav a.s.,Republika Czeska |
na kwotę: 796 304 041,43 zł brutto |
Konsorcjum firm: FCC Construccion S.A., Hiszpania, IDS-BUD S.A |
na kwotę: 835 888 320,00 zł brutto |
Konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe S.A., Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A., Portugalia |
na kwotę: 897 022 196,26 zł brutto |
Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Dragados S.A., Hiszpania |
na kwotę: 920 142 626,06 zł brutto |
Kolejnym etapem będzie teraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Wykonawca, na realizację zamówienia, będzie miał 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe).
W zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku węzeł „Powązkowska”
– węzeł „Wisłostrada” o 2 jezdniach jednokierunkowych ( każda 3 pasy ruchu) oraz pas awaryjny wraz z budową lub remontem obiektów inżynierskich,
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku węzeł „Wisłostrada”
– węzeł „Modlińska” o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 2 pasy ruchu) bez pasa awaryjnego wraz z wydzielonymi drogami zbiorczo-rozprowadzającymi na odcinku węzeł „Wisłostrada”
– węzeł „Modlińska”, - przebudowa obiektu przez rzekę Wisłę tj. Most Grota-Roweckiego
– umożliwienie prowadzenia 5 pasów ruchu w każdym kierunku (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego), dostosowanie do obowiązujących obciążeń rozporządzenia MTiGM oraz dostosowanie do ruchu pieszego i rowerowego,
- przebudowa węzłów: o węzeł „Powązkowska”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Broniewskiego”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Marymoncka”: budowa i przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z budową obiektu inżynierskiego,
wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Wisłostrada”: przebudowa łącznic wraz z przebudową obiektów inżynierskich,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic oraz ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Modlińska”: przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z obiektami inżynierskimi,
- wzmocnienie/ przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem lub przebudową obiektów inżynierskich, przebudową sygnalizacji świetlnej,
- przebudowa dróg zbiorczo-rozprowadzających łączących węzły Trasy Armii Krajowej w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada - Modlińska w tym: o wzmocnienie/przebudowa nawierzchni dróg zbiorczo-rozprowadzających wraz z korektą przebiegu jezdni w rejonie połączeń z jezdniami głównymi drogi ekspresowej i skrzyżowań,
- budowa i przebudowa pozostałych dróg:
- budowa i przebudowa chodników dla pieszych, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych wraz z pochylniami,
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej tj. przebudowa urządzeń obcych,
- budowa ekranów akustycznych, - budowa, przebudowa i remont pozostałych obiektów inżynierskich,
- inne przebudowy i rozbiórki,
- wycinka istniejącej zieleni,
- zagospodarowanie terenu zielenią.