Most Grota do przebudowy - oferty na S8 Powązkowska - Modlińska otwarte

58% kosztorysu inwestorskiego za przebudowę ekspresowej „ósemki” od węzła Powązkowska do węzła Modlińska – na tyle opiewa najniższa spośród sześciu otwartych dziś w warszawskim oddziale GDDKiA ofert. Konsorcjum firm: Astaldi S.p.A., Włochy; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki za kontynuację projektowania i przebudowę drogi S8 odc. od węzła Powązkowska do węzła Modlińska zaproponowało kwotę ponad 544 mln zł brutto. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła 932 948 001,30 zł brutto. Najwyższa oferta, na kwotę ponad 1,7 mld zł brutto została złożona przez konsorcjum firm:Budimex S.A.; Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania. W sumie w przetargu  zostało złożonych 6 ofert (wszystkie oferty poniżej).
Wybór wykonawcy, który zweryfikuje projekt oraz dostosuje ponad 4 km trasy do parametrów drogi ekspresowej dokonywany jest w trybie przetargu ograniczonego polegającego na zaproszeniu do udziału w dalszym postępowaniu oferentów wybranych w drodze prekwalifikacji. Kolejnym etapem postępowania będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.



  • Metrostav a.s.: 796 304 041,43
  • Konsorcjum firm: FCC Construccion S.A., IDS-BUD S.A.: 835 888 320,00
  • Konsorcjum firm: Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o: 544 498 624,18
  • Konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe S.A, Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A.: 897 022 196,26
  • Konsorcjum firm: Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A.: 1 781 681 555,31
  • Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., , Dragados S.A.: 920 142 626,06


Wykonawca na realizację zamówienia, będzie miał 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe). W zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku węzeł „Powązkowska”
– węzeł „Wisłostrada” o 2 jezdniach jednokierunkowych ( każda 3 pasy ruchu) oraz pas awaryjny wraz z budową lub remontem obiektów inżynierskich,
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku węzeł „Wisłostrada”
– węzeł „Modlińska” o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 2 pasy ruchu) bez pasa awaryjnego wraz z wydzielonymi drogami zbiorczo-rozprowadzającymi na odcinku węzeł „Wisłostrada”
– węzeł „Modlińska”, - przebudowa obiektu przez rzekę Wisłę tj. Most Grota-Roweckiego – umożliwienie prowadzenia 5 pasów ruchu w każdym kierunku (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego), dostosowanie do obowiązujących obciążeń rozporządzenia MTiGM oraz dostosowanie do ruchu pieszego i rowerowego,
- przebudowa węzłów: o węzeł „Powązkowska”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Broniewskiego”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Marymoncka”: budowa i przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z budową obiektu inżynierskiego, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Wisłostrada”: przebudowa łącznic wraz z przebudową obiektów inżynierskich,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic oraz ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Modlińska”: przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z obiektami inżynierskimi,
- wzmocnienie/ przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem lub przebudową obiektów inżynierskich, przebudową sygnalizacji świetlnej,
- przebudowa dróg zbiorczo-rozprowadzających łączących węzły Trasy Armii Krajowej w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada - Modlińska w tym: o wzmocnienie/przebudowa nawierzchni dróg zbiorczo-rozprowadzających wraz z korektą przebiegu jezdni w rejonie połączeń z jezdniami głównymi drogi ekspresowej i skrzyżowań,
- budowa i przebudowa pozostałych dróg:
- budowa i przebudowa chodników dla pieszych, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych wraz z pochylniami,
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej tj. przebudowa urządzeń obcych,
- budowa ekranów akustycznych, - budowa, przebudowa i remont pozostałych obiektów inżynierskich,
- inne przebudowy i rozbiórki,
- wycinka istniejącej zieleni,
- zagospodarowanie terenu zielenią.