Pięciu chętnych do budowy ekspresowej wylotówki na Katowice

Początek końca korkowego koszmaru wielu kierowców oraz mieszkańców podwarszawskich Janek, Raszyna i Sękocina coraz bliżej. Oferty na budowę nowej wylotówki z Warszawy otwarte. Nowa droga ma być gotowa na przełomie 2015/2016 roku.



 

Od 60 do 80 % wartości kosztorysu inwestorskiego zaproponowali oferenci na kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8.  

 

Ofertę z najniższą ceną na  kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła „Opacz” do węzła „Paszków” i powiązania z drogą krajową Nr 7 w miejscowości Magdalenka złożyła firma Strabag Sp. z o.o. Oferta opiewa na kwotę blisko 566 mln zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź”, Bunte Polska Sp. z o.o., Johann Bunte (Niemcy) oraz Mirbud S.A. Ta oferta opiewa na ponad 759 mln zł.

GDDKiA przeznaczyła na realizację zadania 945 036 800,00 zł brutto.

 

Wybór wykonawcy, który będzie kontynuował projektowanie oraz wybuduje zamiejski odcinek trasy S8 Salomea-Wolica, dokonywany jest w trybie przetargu ograniczonego polegającego na zaproszeniu do udziału w dalszym postępowaniu oferentów wybranych w drodze prekwalifikacji. Obecnie trwa kolejny etap przetargu - ocena ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.

 

Zestawienie złożonych ofert:

  1. Konsorcjum firm:PRM „Mosty-Łódź” S.A., Bunte Polska Sp. z o.o., Johann Bunte Bauunternehmung GmbH & Co. KG, Mirbud S.A., 759 169 108,21 zł brutto

 

  1. Konsorcjum firm: Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A., 591 629 889,60 zł brutto

 

  1. Konsorcjum firm: Astaldi S.p.A., PBDiM Mińsk Mazowiecki ; 612 402 807,60 zł brutto

 

  1. Konsorcjum firm: Salini Polska Sp. z o.o.,Todini Costruzioni Generali S.p.A.,  697 401 991,70 zł brutto

 

  1. Strabag Sp. z o.o. 565 691 621,08 zł brutto

 

Inwestycja polega na budowie dwóch odcinków dróg:

1. S8 węzeł Paszków - węzeł Opacz, długości 11,5 km. Trasa ekspresowa będzie posiadała 2 jezdnie po 2 lub 3 pasy ruchu (w zależności od odcinka) plus pas awaryjny oraz 5 m pas rozdziału. Wybudowane zostaną również 3 kładki, 4 mosty, 12 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt. Dostępność do drogi będzie ograniczona, tylko poprzez węzły: Opacz, Puchały (Sokołowska), Janki Małe i Paszków. Od węzła Opacz do węzła Janki Małe trasa będzie prowadzona po nowym śladzie. Natomiast dalej do węzła Paszków trasa stanowić będzie przebudowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek istniejącej drogi krajowej nr 8. Ponadto projekt przewiduje  budowę  nowego układu dróg lokalnych oraz przebudowę dróg poprzecznych przecinających projektowaną drogę ekspresową, obiekty mostowe, kładki dla pieszych, obiekty drogowe, urządzenia ochrony środowiska wraz z zielenią, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

2.droga krajowa nr 7 na odcinku węzeł  Janki Małe – skrzyżowanie z DW nr 721 w m. Sękocin Las w rejonie Magdalenki. Nowy odcinek drogi o długości 2,4 km będzie posiadał klasę GP (ruchu głównego przyspieszonego). W ciągu tej drogi wybudowane zostaną 2 kładki,  1 wiadukt, urządzenia ochrony środowiska wraz z zielenią oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.