W dzisiejszym wydaniu Gazety Wyborczej zamieszczono artykuły dotyczące obwodnicy Frampola wprowadzające Czytelników w błąd. Nieprawdą jest, że po tej trasie nie mogą poruszać się samochody ciężarowe. Nawierzchnia obwodnicy Frampola spełnia wszelkie warunki dotyczące poruszania się pojazdów o nacisku na oś 11,5 tony. Zakaz ruchu pojazdów o masie powyżej 8 ton dotyczy odcinka drogi krajowej nr 74 od końca obwodnicy Frampola do Szczebrzeszyna. Kierowcy zmierzający obwodnicą w kierunku Szczebrzeszyna i Zamościa, na ostatnim skrzyżowaniu muszą zjechać na objazd poprowadzony drogami wojewódzkimi.
- drogi krajowa nr 74 na całym jej ponad 160 kilometrowym przebiegu przez woj. lubelskie, od Annopola do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie, jest systematycznie modernizowana z wykorzystaniem środków krajowych i funduszy unijnych (Programów Operacyjnych: Infrastruktura i Środowisko oraz Rozwój Polski Wschodniej).
- od 2000 roku wyremontowano ok. 114 km DK74 na przebiegu przez woj. lubelskie, a trzeba podkreślić, że niektóre odcinki tej drogi powstawały w czynach społecznych. Jeszcze w ostatnich latach XX wieku mieszkańcy Gorajca chcąc dostać się do Szczebrzeszyna nadkładali drogi przez Zwierzyniec lub jechali drogą gruntową przez Szperówkę, która dopiero na przełomie wieków zyskała nawierzchnię bitumiczną.
- do użytku oddano obwodnicę Kraśnika (długość 5,3 km, lata realizacji 2009-2011, w ramach POIiŚ).
- do użytku oddano obwodnicę Frampola (długość 4,4 km, lata realizacji 2011-2012, w ramach PORPW).
- w trakcie budowy jest obwodnica Hrubieszowa (długość 9,3 km, lata realizacji 2011-2013, w ramach PORPW).
- na liście rezerwowej PORPW wpisana była również obwodnica Gorajca (długość 6,7 km).
- zakaz ruchu pojazdów o masie całkowitej powyżej 8 ton dotyczy odcinka DK74 od Frampola do Szczebrzeszyna, a wynika z przebiegu tej drogi między zabudowaniami Gorajca i braku odpowiedniej nośności nawierzchni (samochody ciężarowe korzystają z objazdu drogami wojewódzkimi 835 i 858 przez Biłgoraj i Zwierzyniec). Obwodnica Frampola spełnia wszelkie warunki dotyczące nacisków do 11,5 tony na oś. Za ostatnim skrzyżowaniem na jej trasie w kierunku Zamościa (700 metrów przed włączeniem w dotychczasowy przebieg DK74) ustawiono znak zakaz ruchu pojazdów o masie całkowitej powyżej 8 ton. Kierowcy muszą na tym skrzyżowaniu zjechać by skorzystać z objazdu drogą wojewódzką.
- podczas prac projektowych nad obwodnicą Frampola w ciągu DK74 rozważano możliwość podłączenia do niej obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej 835, jednak z braku zainteresowania Zarządu Dróg Wojewódzkich opracowano wariant niezależny od budowy tejże obwodnicy. Budowa obwodnicy Frampola w ciągu drogi wojewódzkiej (na kierunku północ-południe) leży w gestii zarządcy tej trasy, czyli Zarządu Dróg Wojewódzkich.