Już w kwietniu może rozpocząć się realizacja długo oczekiwanego wylotu z Warszawy na Janki, na odcinku S8 Opacz-Paszków. W piątek została wybrana najkorzystniejsza oferta w postępowaniu na zaprojektowanie i wybudowanie tego odcinka. Została złożona przez firmę Strabag Sp. z o.o. na kwotę ponad 565 mln zł brutto.
Żadna spośród pięciu złożonych ofert ani żaden wykonawca nie został w tym postępowaniu odrzucony ani wykluczony. Dokumenty z postępowania zostały przekazane już do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Umowa może zostać podpisana jeszcze w marcu. Zgodnie z warunkami kontraktowymi budowa powinna zakończyć się w ciągu 32 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Janki – Raszyn to droga krajowa, na której wspólnie przebiegają drogi krajowe nr 8 i nr 7 tworząc wspólny wjazd do Warszawy. Średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi 61 240 pojazdów przy jednoczesnej gęstej zabudowie, powodując, że jest to jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce. Dzięki nowej drodze, w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna, ruch spadnie o około 25 tysięcy pojazdów na dobę, a w roku 2025 nawet o 50 tysięcy pojazdów na dobę.
Zamówienie pn. „zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. Salomea – Wolica” wraz z powiązaniami z dk nr 7, odc. Paszków – Opacz -Łopuszańska (odcinek pozamiejski)” to m.in. budowa odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Janki Małe, na odcinku Janki Małe – Paszków) wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 wraz z budową obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, drogi klasy GP, budowa węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków; budowa obwodu utrzymania, miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych.