JEST EKSPERTYZA, BĘDZIE WAHADŁO NA MOŚCIE W BIAŁYM DUNAJCU

Stary most w Białym Dunajcu, na dk 47 uległ przyspieszonej degradacji tej zimy. Konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego z sygnalizacją świetlną. GDDKiA Oddział w Krakowie przygotowuje się do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na dk 47 w Białym Dunajcu zgodnie z zaleceniami opinii eksperckiej.



Według najnowszej ekspertyzy stanu technicznego most w Białym Dunajcu uległ dalszej degradacji w stosunku do stanu z listopada 2012 r. Pogłębiła się degradacja betonu i korozja stali zbrojeniowej. Zwiększyły się ubytki betonu, zakres zawilgoceń spodu pomostu, powiększyły plamy i wykwity soli. Powodem jest nasiąkanie betonu wodami opadowymi i chlorkami zimowego utrzymania dróg z licznymi cyklami zamarzania i odmarzania występującymi tej zimy. W konsekwencji dalej spada wytrzymałość betonu i zmniejsza się nośność przekrojów żelbetowych. Pogorszył się stan izolacji pomostu. Pogorszeniu uległ stan belek podłużnych. 

Pogorszył się stan poprzecznic, które są połączone bezpośrednio z wieszakami i wraz z nimi stanowią główne elementy nośne mostu.  Według opinii eksperckiej należy wprowadzić ruch wahadłowy z wygrodzeniem jednego pasa ruchu o szerokości 3,5 m środkiem mostu, regulowany sygnalizacją świetlną a także utrzymać ograniczenie prędkości do 30 km/godz.