Umowy na aktualizację i optymalizację projektów dla S7

Podpisane zostały umowy na aktualizację i optymalizację projektów dla trzech warmińsko-mazurskich odcinków S7. Zadaniem wykonawcy będzie dostosowanie projektów budowlanych dla drogi ekspresowej S7 od Miłomłyna do Olsztynka i od Nidzicy do Napierek do zmieniających się przepisów m.in. w zakresie ekranów akustycznych i drogowych barier ochronnych oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie robót budowlanych.



Przy tej okazji zostanie także dokonana weryfikacja wskazanych przez zespół ekspertów GDDKiA fragmentów dokumentacji projektowej pod kątem zastosowania nowych technologii, np. przy wzmacnianiu słabych gruntów czy wykonywaniu konstrukcji obiektów inżynierskich, co pozwoli obniżyć koszty inwestycji. Taki tryb udoskonalania dokumentacji jest powszechną praktyką w wielu krajach, np. w USA. Podmioty zamawiające wydające środki publiczne powinny zawsze robić to w zgodzie z zasadą racjonalnego, celowego i oszczędnego ich wydatkowania.  GDDKiA jest racjonalnym, świadomym wyznaczonego celu zamawiającym. Dlatego oszczędza środki publiczne, zapewniając jednocześnie wysoką jakość przygotowywanych projektów. Taką samą, jakiej wymaga od wykonawców robót budowlanych.    

 

Sama budowa odcinków S-7 jeszcze w tym roku będzie objęta postępowaniem przetargowym. Aktualizacja i optymalizacja projektów będzie mogła toczyć się równolegle z postępowaniem na wybór wykonawcy robót budowlanych, które odbędzie się trybie przetargu ograniczonego. W pierwszym etapie wykonawcy będą oceniani pod kątem doświadczenia oraz posiadanego potencjału ekonomicznego i technicznego. Na tym etapie przetargu nie jest wymagany projekt ze szczegółowymi rozwiązaniami. Wystarczy jedynie opis przedmiotu zamówienia. Do czasu zaproszenia Wykonawców do składania ofert cenowych prace związane z optymalizacją i aktualizacją dokumentacji zostaną zakończone.

 

Przetarg na aktualizację, optymalizację i nadzór autorski został podzielony na cztery zadania związane z projektami dla następujących  odcinków „siódemki”:

1.            Miłomłyn – Ostróda Północ o dł. 9,2 km;

2.            Ostróda Północ – Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16 (na odcinku od DK15 do węzła Ostróda Południe (S-7) o dł.  8,7 km);

3.            Ostróda Południe – Olsztynek, o dł. 20,1;

4.            Nidzica-Napierki (gr. woj.) o dł. 22,7 km.

Wykonawcą zadań nr 1 i 2 została firma Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o. Koszt wykonania zadania nr 1 to 1 114 380,00 PLN, zadania nr 2 – 1 881 285,00 PLN. Zadanie nr 4 zrealizuje konsorcjum gdańskich firm: KONTRAKT Sp. z o.o. i  PONT – PROJEKT Sp. z o.o. za kwotę 1 693 218,00 PLN. Postępowanie na zadanie nr 3 zostało unieważnione, ponieważ jedyna oferta złożona na to zadanie dwukrotnie przewyższała kwotę jaką przewidziała GDDKiA. Ponowny przetarg na realizację tego zadania został ogłoszony 24 kwietnia br.