Budowę mostu Grota w Warszawie zrealizuje czeska firma Metrostav - zdecydowała Komisja Przetargowa wykluczając jednocześnie z postępowania przetargowego konsorcjum z włoskim liderem (firma Astaldi). Czesi chcą zbudować most za ponad 796 mln zł, czyli o około 200 mln więcej niż zaproponowało wykluczone konsorcjum.
Zgodnie z umową, której podpisanie planowane jest jeszcze w maju, most ma powstać w ciągu 27 miesięcy od zawarcia kontraktu, czyli do końca 2015 roku.
Dzisiejsza decyzja Komisji Przetargowej to kolejna już runda w przetargu na budowę mostu. Pierwsza skończyła się decyzją, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum z Astaldi jako liderem, który wycenił, że jest w stanie zrealizowac inwestycje wg zoptymalizowanego przez siebie projektu za około 544 mln zł. Czeska firma Metrostav zlozyla wówczas odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej wskazując, że oferta konkurencji jest rażąco niska. KIO przyjęło argumentację Czechów i nakazała GDDKiA ponowne przeanalizowanie ofert.
Efektem tego było odrzucenie oferty firmy Astaldi, oraz wybór jako najkorzystniejszej oferty firmy Metrostav. Czesi deklarują realizację kontraktu za kwotę 796,3 mln.
W ramach kontraktu pn. "Kontynuacja projektowania na przebudowę drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska") zostanie przebudowany odcinek drogi ekspresowej S8 wraz z obiektem mostowym przez rzekę Wisłę tj. Most Grota-Roweckiego.
Dodatkowo zostaną przebudowane węzły Wisłostrada, Modlińska oraz Powązkowska wraz z siecią dróg zbiorczo - rozprowadzających. Wykonawca w ramach zamówienia otrzymał dokumentację projektową, którą może optymalizować w ramach realizacji zamówienia.