Od dzisiaj, co tydzień, aż do momentu zakończenia budowy autostrady A1, będziemy przedstawiać na naszej stronie internetowej szczegółowe informacje o postępach prac na każdym z odcinków budowy na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Pomimo zapewnień Wykonawcy, na terenie budowy nie widać jednak maksymalnego zaangażowania w prowadzonych pracach. Harmonogram prac przedstawiony przez Wykonawcę wymaga uzupełnień. GDDKiA wykorzystuje wszelkie dostępne środki mające na celu mobilizację wykonawcy na terenie budowy, właściwy postęp pracy pozwalający zakończyć inwestycję w terminie i przekazanie drogi dla kierowców.
Do dzisiaj w ramach kontynuacji robót Wykonawca wykonał 5% podbudowy zasadniczej w ramach odcinków Czerniewice-Odolion, Odolion-Brzezie i 14% na odcinku Brzezie-Kowal. Informacje przedstawiane w raportach będą dotyczyły postępów w robotach obejmujących m.in.: prace przy nasypach, podbudowie pomocniczej z kruszywa, podbudowie zasadniczej, warstwie wiążącej oraz warstwie ścieralnej SMA. Każdy będzie mógł w ten sposób sprawdzić, co dzieje się na terenie budowy autostrady A1.
26 kwietnia 2013 roku Wykonawca (polsko-włoskie konsorcjum firm: SALINI POLSKA Sp. z o.o.– Lider; IMPREGILO S.p.A. – Partner; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. – Partner) wszedł na teren budowy, do wykonania są: warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wszystkie prace na: wiaduktach, węzłach autostradowych i drogach serwisowych oraz pozostałych częściach nasypów.
W dniu dzisiejszym Wykonawca prowadził na odcinku Czerniewice Brzezie:
prace polegające na:
- wykonywaniu warstwy podbudowy pomocniczej na SPO Czerniewice
- naprawie skarp
- robotach wodno-kanalizacyjnych – wykonanie i regulacja wpustów, porzykanalików
- pracach na MOP Otłoczyn o Kałęczynek
na odcinku Brzezie – Kowal :
- pracach związanych z wykonaniem podbudowy bitumicznej
- pracach wodno-kanalizacyjnych.
Co tydzień, aż do zakończenia budowy A1, będziemy publikować raporty ukazujące zaangażowanie Wykonawcy na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.
Raport 1
Wykonawca: polsko-włoskie konsorcjum firm: SALINI POLSKA Sp. z o.o.– Lider; IMPREGILO S.p.A. – Partner; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. – Partner.
Czas realizacji/ długość odcinków/wartość umów:
Czerniewice-Brzezie: 11 miesięcy/ 34,4 km / ponad 450 mln zł brutto
Brzezie-Kowal: 12 miesięcy/ 29,5 km/ ponad 608,7 mln zł brutto
Udostępnienie do ruchu: Wykonawca jest zobowiązany udostępnić oba odcinki do ruchu odpowiednio po 8 i 9 miesiącach od podpisania umowy (grudzień 2012 /styczeń 2013 ).