I. Podstawowe informacje o inwestycji
- oddział - Rzeszów
- długość – 6,31 km
- obecny etap - oddany do użytku
- lata realizacji – 2015-2017
- wartość Kontraktu – 410 444 931,61 zł brutto
1.etap zrealizowany:
- 13.01.2005 - posiedzenie KOPI. Zatwierdzenie protokołu: 01.03.2005
- 30.06.2008 - Raport Oddziaływania na Środowisko
- 15.12.2008 – uzyskanie decyzji środowiskowej
- 17.01.2009 - ostateczność decyzji środowiskowej:
- 14.06.2013 – ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót
- 09.04.2014 - data podpisania umowy z Wykonawcą, Konsorcjum firm: lider: Eurovia Polska S.A., Partner: Warbud S.A. Wartość kontraktu: 342 566 799,40 zł brutto
- 18.08.2014 – podpisanie umowy na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją oraz na zarządzanie Kontraktem. Wykonawca: ZBM Inwestor Zastępczy S.A. Wartość Umowy: 14 848 560,00 zł brutto
- 05.11.2014 - Posiedzenie ZOPI. Zatwierdzenie protokołu: 05.11.2014
- 12.11.2014 - data złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID
- 15.05.2015 - data uzyskania decyzji ZRID
- 02.06.2015 - data przekazania placu budowy
- 02.06.2015 - data rozpoczęcia robót
- 18.10.2016 - data podpisania umowy o dofinasowanie dla Projektu „Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w.Sokołów Młp. Północ – Stobierna oraz w.Świlcza – w.Rzeszów Południe”.
- 09.08.2017 - pozwolenie na użytkowanie dla trasy głównej S19
- 09.08.2017 - data zakończenia zasadniczych robót budowlanych
- 06.09.2017 - data wystawienia Świadectwa Przejęcia
- 07.12.2017 - data oddania odcinka do ruchu
II. Opis inwestycji
1.Przebieg drogi
Kontrakt w całości zlokalizowany jest w sieci bazowej TEN-T, przebiegającej w południowej części Polski, przez obszar woj. podkarpackiego. Początek odcinka przyjęto w km 5+093 za węzłem Świlcza na terenie gminy Świlcza, a koniec za węzłem Rzeszów Płd. (Kielanówka) w km 11+402 (km 11+400 wg DŚU) na terenie gminy Boguchwała. Odcinek ten jest częścią obwodnicy Rzeszowa, która obsługuje ruch tranzytowy wschód – zachód i znaczną część ruchu północ – południe w stolicy Podkarpacia.
Lokalizacja Kontraktu: województwo: podkarpackie, powiat: rzeszowski, gminy i miasta: Rzeszów, Boguchwała oraz Świlcza.
2. Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna drogi: S
- prędkość projektowa: Vp=100km/h
- prędkość miarodajna: Vm=110km/h
- liczba pasów ruchu: 2x2 – dwujezdniowy, dwupasowy
- szerokość pasa ruchu: 3,5m
- szerokość opasek wewnętrznych: 0,5m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
- szerokość pasa dzielącego: nie mniej niż 4,0m
- szerokość poboczy gruntowych: min. 1,3m
- skrajnia pionowa: 5,0m
- obciążenie nawierzchni: 115kN/oś
3. Zakres inwestycji
Roboty drogowe:
- budowa odcinka drogi ekspresowej S-19 o długości 6 309,31m
- budowa węzła „Rzeszów Południe” typu WB, karo w km 10+756,96 wraz z budową dużego ronda o średnicy 85m na skrzyżowaniu łącznic,
- budowa czterech łącznic (K1, K2, K3, K4) przy węźle „Rzeszów Południe”
- budowa i przebudowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących przyległe tereny
- budowa pod trasą S19, drogami dojazdowymi i poprzecznymi licznych przepustów rurowych od Ø80 do 100cm oraz przepustów skrzynkowych.
Obiekty inżynierskie
Roboty branżowe:
- przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na odcinkach kolizyjnych w łącznej długości L=1 174,2m
- budowa sieci wodociągowej o łącznej długości L=2 167,0mb
- przebudowa gazociągu wysokiego ciśnienia
- przebudowa gazociągu średniego ciśnienia
- budowa kanału technologicznego
- budowa telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej
- przebudowa sieci elektroenergetycznych
- rozbiórki obiektów budowlanych.
4. Obiekty inżynierskie
- Estakada E1 w km 6+662,78,
- Wiadukt drogowy WD-8 w km 9+146,82
- Wiadukt drogowy PG-9 w km 10+385,69
- Wiadukty drogowe WD-8b-1 i WD-8b-2 w km 10+719,02
- Wiadukt drogowy WD-9b w km 11+092,05
- Przejazd gospodarczy PG-7 (P3) w km 7+355,24
- Przejazd gospodarczy PG-8 (P4) w km 8+234,00
- Przejścia ekologiczne suche.
5. Węzły
Zaprojektowano i zrealizowano węzeł Rzeszów Południe typu WB, karo na przecięciu drogi ekspresowej S19 oraz projektowanej wg odrębnego opracowania drogi wojewódzkiej nr 878. Węzeł składa się z czterech łącznic oraz skrzyżowania pomiędzy nimi, a projektowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 878 w postaci dużego ronda o średnicy zewnętrznej D=85 m. Łącznica K1 oraz K3 będą umożliwiać włączenie się do ruchu na drodze ekspresowej i wyjazd z ronda, łącznice K2 oraz K4 - wyłączenie z ruchu i wjazd na rondo.
III. Ochrona środowiska
Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 15.12.2008 r. oraz decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 17.01.2009 r. przedmiotowe przedsięwzięcie obejmowało:
- Budowę ekranów akustycznych w celu ochrony terenów narażonych na hałas,
- Wykonanie odwodnienie drogi w postaci systemu kanalizacji deszczowej i rowów otwartych,
- Wykonanie system oczyszczania wód opadowo-roztopowych,
- Budowę zbiorników retencyjno-infiltracyjnych,
- Przystosowanie przepustów do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt małych,
- Budowę przejść dla zwierząt małych i średnich,
- Przystosowanie estakady E1 do pełnienia funkcji dolnego przejścia dla zwierząt średnich na długości 200m,
- Wykonanie osłon antyolśnieniowych, drewnianych,
- Wykonanie nasadzeń drzew i krzewów,
- Zastosowanie na całej długości drogi po obu stronach wygrodzenia z siatki kierującego zwierzęta do przejść i zabezpieczającego przed wtargnięciem zwierząt na drogę.