Prace na wiadukcie w Otłoczynie wraz z wszystkimi dojazdami dobiegają końca. Wybudowanie tego obiektu pozwoli osiągnąć pierwszy kamień milowy autostrady i zlikwidować dotychczasowe utrudniania na drodze krajowej nr 1. Prezentujemy kolejny raport z postępu prac na budowie autostrady A1.
W minionym tygodniu na budowanej autostradzie z Czerniewic do Kowala pracowało ponad 100 firm a dziennie prawie 1100 osób. Kwota podpisanych umów z podwykonawcami, usługodawcami i dostawcami wynosi prawie pół miliarda złotych.
Wykonawca prowadził prace na trasie głównej i roboty branżowe związane z wykonywaniem robót ziemnych, wzmacnianiem warstw nasypów a także wykonywaniem rowów odwadniających. Prowadzono także dalsze roboty na obiektach mostowych w zakresie: szalowania, zbrojenia, deskowania, zabezpieczania powłokami malarskimi, układania krawężników na dojazdach i montaż osłon przeciwolśnieniowych. Naprawiano drogi technologiczne, umacniano zbiorniki retencyjne i filtracyjne a także kontynuowano prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe. Prowadzono dalsze prace geodezyjne i inspekcje nadzoru przyrodniczego. Wiele robót realizowano na przyszłych Stacjach Poboru Opłat i Miejscach Obsługi Podróżnych ( m.in.: SPO Pikutkowo, SPO Brzezie, MOP Ludwinowo, MOP Otłoczyn, MOP Kałęczyn ).
W okresie 19-25 lipca na budowanej autostradzie A1 z Czerniewic do Kowala Wykonawca ułożył ponad 34 300 m2 podbudowy bitumicznej i ponad 55 600 m2 warstwy wiążącej.
Wszelkie prace prowadzone na budowie nadzorowane są w sposób ciągły przez Laboratorium drogowe GDDKiA.
Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.
Odc. I +II
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek I- II Czerniewice-Brzezie |
||
Nasypy |
437 730 m³ |
3 % |
Wykopy |
58 730 m³ |
23 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
412 243 m2 |
7 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
598 312 m2 |
41 % |
Warstwa wiążąca |
1 019 087 m2 |
4 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
15 z 32 |
Odc. III
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek III Brzezie-Kowal |
||
Nasypy |
592 886 m³ |
9 % |
Wykopy |
444 778 m³ |
3 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
400 048 m2 |
4 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
568 095 m2 |
40 % |
Warstwa wiążąca |
902 020 m2 |
12 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
20 z 27 |