Rozpoczęły się próbne obciążenia wiaduktu WD 154 w okolicach Otłoczyna. Wybudowanie tego wiaduktu pozwoli Wykonawcy osiągnąć pierwszy kamień milowy autostrady czyli zestaw zadań, które miały zostać wykonane do początku września. Ruszyły też pierwsze dostawy masy bitumicznej z kolejnej wytwórni. Tym samym dostawy ze wszystkich zatwierdzonych wytwórni pokryją w 100% zapotrzebowanie na mieszanki mineralno-asfaltowe na budowanej autostradzie. Prezentujemy kolejny raport z budowy autostrady z Czerniewic do Kowala.
W minionym tygodniu na autostradzie A1 maksymalnie pracowało dziennie prawie 1400 osób, ponad 630 maszyn a roboty prowadzono na prawie 40 obiektach inżynierskich. W okresie od 2 do 8 sierpnia Wykonawca ułożył ponad 34 200 m2 podbudowy bitumicznej, 13 200 m2 podbudowy z kruszywa i prawie 73 500 m2 warstwy wiążącej. Prowadzono dalsze prace na trasie głównej związane z wykonywaniem robót ziemnych, wzmacnianiem warstw nasypów a także na obiektach mostowych oraz roboty branżowe. Naprawiano drogi technologiczne, wykonywano zbiorniki retencyjne i filtracyjne a także kontynuowano prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe.
Na budowie A1 zatwierdzono również kolejny węzeł betoniarski, w którym na potrzeby autostrady będą wytwarzane betony wykorzystywane min.: pod nawierzchnie z kostki kamiennej na MOP-ach, Ławy pod krawężniki i korytka ściekowe.
Wszelkie prace prowadzone na budowie nadzorowane są w sposób ciągły przez Laboratorium drogowe GDDKiA.
Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.
Odc. I i II
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek I- II Czerniewice-Brzezie |
||
Nasypy |
437 730 m³ |
4 % |
Wykopy |
58 730 m³ |
29 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
412 243 m2 |
10 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
598 312 m2 |
49 % |
Warstwa wiążąca |
1 019 087 m2 |
7 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
17 z 32 |
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek III Brzezie-Kowal |
||
Nasypy |
592 886 m³ |
14 % |
Wykopy |
444 778 m³ |
6 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
400 048 m2 |
10 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
568 095 m2 |
41 % |
Warstwa wiążąca |
902 020 m2 |
23 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
22 z 27 |
* W związku z tym, że część prac (50 i 60 procent) została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy procentowy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę
W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych.
Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:
http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/
http://www.a1-brzezie-kowal.pl/
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.