Próbne obciążenia, nowy węzeł betoniarski i prawie 1400 osób na budowie – kolejny raport z A1.

Rozpoczęły się próbne obciążenia wiaduktu WD 154 w okolicach Otłoczyna. Wybudowanie tego wiaduktu pozwoli Wykonawcy osiągnąć pierwszy kamień milowy autostrady czyli zestaw zadań, które miały zostać wykonane do początku września. Ruszyły też pierwsze dostawy masy bitumicznej z kolejnej wytwórni. Tym samym dostawy ze wszystkich zatwierdzonych wytwórni pokryją w 100% zapotrzebowanie na mieszanki mineralno-asfaltowe na budowanej autostradzie. Prezentujemy kolejny raport z budowy autostrady z Czerniewic do Kowala.



W minionym tygodniu na autostradzie A1 maksymalnie pracowało dziennie prawie 1400 osób, ponad 630 maszyn a roboty prowadzono na prawie 40 obiektach inżynierskich. W okresie od 2 do 8 sierpnia Wykonawca ułożył ponad 34 200 m2 podbudowy bitumicznej, 13 200 m2 podbudowy z kruszywa i prawie 73 500 m2 warstwy wiążącej. Prowadzono dalsze prace na trasie głównej związane z wykonywaniem robót ziemnych, wzmacnianiem warstw nasypów a także na obiektach mostowych oraz roboty branżowe. Naprawiano drogi technologiczne, wykonywano zbiorniki retencyjne i filtracyjne a także kontynuowano prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe.

 

GDDKiA

 

Na budowie A1 zatwierdzono również kolejny węzeł betoniarski, w którym na potrzeby autostrady będą wytwarzane betony wykorzystywane min.: pod nawierzchnie z kostki kamiennej na MOP-ach, Ławy pod krawężniki i korytka ściekowe.

Wszelkie prace prowadzone na budowie nadzorowane są w sposób ciągły przez Laboratorium drogowe GDDKiA.

 

Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.

 Odc. I i II

Asortyment

PLAN

% wykonania robót*

Odcinek I- II

Czerniewice-Brzezie

Nasypy

437 730 m³

4 %

Wykopy

58 730 m³

29 %

Podbudowa pomocnicza z kruszywa

412 243 m2

10 %

Podbudowa zasadnicza BA

598 312 m2

49 %

Warstwa wiążąca

1 019 087 m2

7 %

Warstwa ścieralna SMA

Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.

Obiekty mostowe

Liczba obiektów, na których prowadzono prace

17 z 32

 
Odc. III

Asortyment

PLAN

% wykonania robót*

Odcinek III

Brzezie-Kowal

Nasypy

592 886 m³

14 %

Wykopy

444 778 m³

6 %

Podbudowa pomocnicza z kruszywa

400 048 m2

10 %

Podbudowa zasadnicza BA

568 095 m2

41 %

Warstwa wiążąca

902 020 m2

23 %

Warstwa ścieralna SMA

Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.

Obiekty mostowe

Liczba obiektów, na których prowadzono prace

22 z 27

* W związku z tym, że część prac (50 i 60 procent) została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy procentowy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę

 

W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych.

 

Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:

http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/

http://www.a1-brzezie-kowal.pl/

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

GDDKiA