Pierwsze prace przy obiektach mostowych zachodniej obwodnicy Poznania. Raport z budowy.

Ostatni 5 kilometrowy odcinek zachodniej obwodnicy Poznania pomiędzy Rokietnicą  a Swadzimiem ma w przyszłoroczne wakacje połączyć oddane do ruchu ( w czerwcu i październiku ubiegłego roku) 2 odcinki  tej drogi. Dzięki tej drodze mieszkańcy Poznania będą mogli ominąć stolicę Wielkopolski i oszczędzić  w ten sposób około godziny.  Dopingując wykonawcę będziemy co miesiąc publikować raport dotyczący zaawansowania prac na budowie. 



Budowę realizuje firma SKANSKA S.A..,  która do tego czasu ma wybudować m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi (od węzła Rokietnica do węzła Tarnowo Podgórne), węzeł Poznań Kiekrz na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylniki z drogą ekspresową nr S11, trzy obiekty inżynierskie, sieć dróg współistniejących (drogi dojazdowe, poprzeczne), urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, oświetlenie drogowe, zabezpieczenia akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu. 

 

Obecnie prowadzone są prace na całym odcinku. Zaawansowanie rzeczowe na budowie wynosi 21 %. W przyszłym miesiącu wykonawca planuje: Kontynuację robót ziemnych (wykop/nasyp) na ciągu głównym obwodnicy,  łącznicach węzła, drogach dojazdowych, profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wymianę gruntów,  a także prace przy obiektach mostowych. Rozpocznie się też układanie warstwy stabilizacji cementowej, kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej na  określonych odcinkach.

 

Na budowie prowadzony jest stały nadzór archeologiczny.

 

Zaawansowanie robót na budowie ostatniego odcinka zachodniej obwodnicy Poznania na koniec lipca br.

 

 

 

 

 

Asortyment  do realizacji

Zakres robót do wykonania

Zrealizowano

Zaawansowanie [%]

Zdjęcie warstwy humusu

435 000 m2

346 000 m 2

79,54

Nasypy

460 000 m3

183 000 m 3

39,78

Wykopy

81 000 m3

40 000 m3

49,38

Grunt stabilizowany cementem

215 000 m2

8 000 m2

3,72

Podbudowa z kruszywa łamanego

170 000 m2

0

0,00

Podbudowa bitumiczna

135 000 m2

0

0,00

Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego

 S 11

155 000 m2

0

0,00

DK-11

18 000 m2

18 000 m2

100,00

Warstwa ścieralna

 S 11

153 000 m2

0

0,00

DK-11

18 000 m2

18 000 m2

100,00

Obiekty  mostowe

3 szt.

 prace prowadzone na 3 obiektach

5,00

Inne obiekty( przepusty, zbiorniki)

25 szt.

8

32,00

Kolizje branżowe

Elektryczne

7 szt.

3

43,00

Teletechniczne

3 szt.

0

0,00

  

 

 

źródło:

GDDKiA O/Poznań

12.08.2013 r.