Nowe maszyny na budowie znacznie przyspieszą układaniu warstwy wiążącej – kolejny raport z A1

Transportem specjalnym z Niemiec sprowadzane są właśnie na autostradę 2 podajniki pośrednie do mieszarek mineralno-asfaltowych. Nowe maszyny współpracując z 11 metrowymi układarkami pozwolą uzyskać pełną sprawność technologiczną zespołu i przyspieszyć układanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni tj. warstwy wiążącej, a w dalszej kolejności warstwy ścieralnej. Prezentujemy kolejny raport z budowy autostrady z Czerniewic do Kowala.



GDDKiA

 

W minionym tygodniu na autostradzie A1 pracowało dziennie prawie 1400 osób i 630 maszyn budowlanych. W okresie od 9 do 15 sierpnia Wykonawca ułożył ponad 17 200 m2 podbudowy z kruszywa łamanego, podbudowy bitumicznej 16 186 m2 i prawie 86 000 m2 warstwy wiążącej. Prowadzono dalsze prace na trasie głównej związane z wykonywaniem robót ziemnych, wzmacnianiem warstw nasypów a także na obiektach mostowych oraz roboty branżowe. Kontynuowano prace na MOP Otłoczyn, Kałęczynek i Odolion a także SPO Brzezie, Pikutkowo, Ludwinowo i Machnacz Południe. Pozytywnie zakończyło się również próbne obciążenie wiaduktu znajdującego się tuż przy autostradzie A1 w okolicach Otłoczyna. Obecnie trwa dopełniane formalności, które pozwolą na jak najszybsze oddanie obiektu do ruchu i likwidację utrudnień na drodze krajowej 1.

Na wszystkich wykonanych odcinkach robót prowadzone są również szczegółowe pomiary laboratoryjne i geodezyjne a także kontynuowane są inspekcje nadzoru przyrodniczego.

Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.

 

Odc I i II

Asortyment

PLAN

% wykonania robót*

Odcinek I- II

Czerniewice-Brzezie

Nasypy

437 730 m³

5 %

Wykopy

58 730 m³

33 %

Podbudowa pomocnicza z kruszywa

412 243 m2

13 %

Podbudowa zasadnicza BA

598 312 m2

50 %

Warstwa wiążąca

1 019 087 m2

13 %

Warstwa ścieralna SMA

Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.

Obiekty mostowe

Liczba obiektów, na których prowadzono prace

17 z 32

 

Odc. III

Asortyment

PLAN

% wykonania robót*

Odcinek III

Brzezie-Kowal

Nasypy

592 886 m³

15 %

Wykopy

444 778 m³

7 %

Podbudowa pomocnicza z kruszywa

400 048 m2

11 %

Podbudowa zasadnicza BA

568 095 m2

43 %

Warstwa wiążąca

902 020 m2

25 %

Warstwa ścieralna SMA

Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.

Obiekty mostowe

Liczba obiektów, na których prowadzono prace

22 z 27

* W związku z tym, że część prac (50 i 60 procent) została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy procentowy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę

 

W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych. Nowe podajniki pośrednie do mieszarek mineralno-asfaltowych będą natomiast testowane przy układaniu warstw konstrukcyjnych nawierzchni.

 

Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:

http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/

http://www.a1-brzezie-kowal.pl/

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

GDDKiA