Transportem specjalnym z Niemiec sprowadzane są właśnie na autostradę 2 podajniki pośrednie do mieszarek mineralno-asfaltowych. Nowe maszyny współpracując z 11 metrowymi układarkami pozwolą uzyskać pełną sprawność technologiczną zespołu i przyspieszyć układanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni tj. warstwy wiążącej, a w dalszej kolejności warstwy ścieralnej. Prezentujemy kolejny raport z budowy autostrady z Czerniewic do Kowala.
W minionym tygodniu na autostradzie A1 pracowało dziennie prawie 1400 osób i 630 maszyn budowlanych. W okresie od 9 do 15 sierpnia Wykonawca ułożył ponad 17 200 m2 podbudowy z kruszywa łamanego, podbudowy bitumicznej 16 186 m2 i prawie 86 000 m2 warstwy wiążącej. Prowadzono dalsze prace na trasie głównej związane z wykonywaniem robót ziemnych, wzmacnianiem warstw nasypów a także na obiektach mostowych oraz roboty branżowe. Kontynuowano prace na MOP Otłoczyn, Kałęczynek i Odolion a także SPO Brzezie, Pikutkowo, Ludwinowo i Machnacz Południe. Pozytywnie zakończyło się również próbne obciążenie wiaduktu znajdującego się tuż przy autostradzie A1 w okolicach Otłoczyna. Obecnie trwa dopełniane formalności, które pozwolą na jak najszybsze oddanie obiektu do ruchu i likwidację utrudnień na drodze krajowej 1.
Na wszystkich wykonanych odcinkach robót prowadzone są również szczegółowe pomiary laboratoryjne i geodezyjne a także kontynuowane są inspekcje nadzoru przyrodniczego.
Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.
Odc I i II
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek I- II Czerniewice-Brzezie |
||
Nasypy |
437 730 m³ |
5 % |
Wykopy |
58 730 m³ |
33 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
412 243 m2 |
13 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
598 312 m2 |
50 % |
Warstwa wiążąca |
1 019 087 m2 |
13 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
17 z 32 |
Odc. III
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek III Brzezie-Kowal |
||
Nasypy |
592 886 m³ |
15 % |
Wykopy |
444 778 m³ |
7 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
400 048 m2 |
11 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
568 095 m2 |
43 % |
Warstwa wiążąca |
902 020 m2 |
25 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
22 z 27 |
* W związku z tym, że część prac (50 i 60 procent) została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy procentowy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę
W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych. Nowe podajniki pośrednie do mieszarek mineralno-asfaltowych będą natomiast testowane przy układaniu warstw konstrukcyjnych nawierzchni.
Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:
http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/
http://www.a1-brzezie-kowal.pl/
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.