1400 osób i 660 maszyn budowlanych oraz dwa podajniki pośrednie wraz z 11 metrowymi układarkami pozwoliły w ciągu tygodnia ułożyć prawie 12 km warstwy wiążącej.
W minionym tygodniu na obu odcinkach powstającej autostrady od Czerniewic do Kowala wykonawca ułożył prawie 12 km warstwy wiążącej i kolejne 4 km podbudowy zasadniczej. Na budowie pracują już dwa podajniki pośrednie do mieszanek mineralno-asfaltowych. Nowe maszyny współpracując z 11 metrowymi układarkami znacznie ułatwiają i przyspieszają układanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni. W tym tygodniu na budowie prowadzone były również roboty ziemne, prace związane ze wzmacnianiem warstw nasypów a także prace na obiektach mostowych oraz roboty branżowe. Kontynuowano prace na MOP`ach Otłoczyn, Machnacz, Ludwinowo, Kałęczynek i a także SPO Czerniewice, Odolion, Brzezie i Pikutkowo.
Na autostradzie pracuje obecnie 1400 osób i 660 maszyn budowlanych. W tym tygodniu na obu odcinkach budowanej autostrady od Czerniewic do Kowala zatwierdzono też kolejnych podwykonawców, usługodawców i dostawców, tym samym zwiększając mobilizację na budowie do 150 firm. GDDKiA przez cały czas monitoruje regulowanie zobowiązań finansowych wykonawcy wobec firm podwykonawczych, usługodawczych i dostawców. Generalny wykonawca wypłaca zaliczki firmom podwykonawczym przed wykonaniem prac.
Roboty na autostradzie A1 od Czerniewic do Kowala prowadzone są 7 dni w tygodniu i do późnych godzin nocnych. Wszystkie prace na budowie nadzorowane są w sposób ciągły przez laboratorium drogowe GDDKiA.
Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.
Odc. I i II
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek I- II Czerniewice-Brzezie |
||
Nasypy |
437 730 m³ |
7 % |
Wykopy |
58 730 m³ |
39 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
412 243 m2 |
17 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
598 312 m2 |
56 % |
Warstwa wiążąca |
1 019 087 m2 |
23 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
17 z 32 |
Odc. III
Asortyment |
PLAN |
% wykonania robót* |
Odcinek III Brzezie-Kowal |
||
Nasypy |
592 886 m³ |
15 % |
Wykopy |
444 778 m³ |
15 % |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
400 048 m2 |
12 % |
Podbudowa zasadnicza BA |
568 095 m2 |
44 % |
Warstwa wiążąca |
902 020 m2 |
28 % |
Warstwa ścieralna SMA |
Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw. |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
23 z 27 |
* W związku z tym, że część prac (50 i 60 procent) została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy procentowy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę
W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych.
Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:
http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/
http://www.a1-brzezie-kowal.pl/
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.