Nr UoD: POIS.08.01.00-00-014/10-01
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 18.04.2013r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 26.03.2015 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg. UoD: 31.05.2015 r.
Całkowita wartość projektu: 7.067.432,90 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania: 5.210.241,86 PLN
Główne cele projektu:
Głównym celem projektu była poprawa stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i pieszego, w tym mieszkańców miejscowości poprzez odseparowanie ruchu pieszego od samochodowego za pomocą bezkolizyjnego przejścia dla pieszych przez DK. Powstanie kładki dla pieszych odseparowało ruch pieszych od ruchu pojazdów, przez co zlikwidowało ryzyko zaistnienia zdarzeń niebezpiecznych, w tym wypadków z udziałem pieszych. Ponadto kładka umożliwiła mieszkańcom Jawornika i pracownikom strefy przemysłowej „Jawornik/Polanka” szybkie i bezpieczne przejścia na drugą stronę DK 7. Piesi nie muszą wybierać pomiędzy przechodzeniem niezgodnym z prawem tzn. w miejscu niedozwolonym, a dojściem do odległego przejścia poziomego, co było uciążliwe i przekładało się na koszty czasu.
Dzięki budowie kładki wydatnie zmniejszyło się ryzyko zaistnienia sytuacji niosących ze sobą zagrożenie nie tylko dla pieszych, ale także dla osób poruszających się samochodami- np. gwałtownego hamowania spowodowanego nagłym wtargnięciem pieszych na jezdnię.
Ponadto możliwość bezkolizyjnego przechodzenia przez DK 7 pozytywnie wpływa na spójność rozwoju części Jawornika podzielonych drogą, tym bardziej, że w bezpośrednim otoczeniu kładki znajdują się tereny wykorzystywane przez strefę przemysłową. Należy podkreślić, że ze względu na ukształtowanie drogi na tym odcinku – tzn. w postaci łuku pionowego nie było możliwe wyznaczenie poziomego przejścia dla pieszych.
Opis projektu:
Przedmiotem niniejszego projektu była budowa kładki dla pieszych w km 692+200 DK7. Wraz z budową bezkolizyjnego przejścia przebudowane i wybudowane zostały następujące elementy (niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i eksploatacji kładki):
Ponadto dokonano montażu wind umieszczonych na obydwu końcach obiektu.
Przedmiotowe przedsięwzięcie było jednym z elementów wspomagających rozbudowę i dostosowanie parametrów drogi krajowej nr 7 do drogi ekspresowej, a także wpływających na wzrost atrakcyjności terenów w obrębie planowanej inwestycji. Projektowana kładka pełni funkcję bezkolizyjnego połączenia pieszego mieszkańców Jawornika z przystankami autobusowymi w stronę Krakowa i Myślenic, strefą przemysłową, zakładami pracy, placówkami usługowymi.
Kładka dla pieszych w km 692+200 DK7 jest elementem strategii rozbudowy Drogi Krajowej nr 7, realizowanej od 2003 r. Strategia ta ma na celu dostosowanie Drogi Krajowej nr 7 do standardów drogi ekspresowej, co między innymi polega na poprawie płynności ruchu i przepustowości drogi za pomocą wybudowanych, bezkolizyjnych z ruchem kołowym przejść dla pieszych (przejścia podziemne lub kładki dla pieszych) w km 677+480, 684+720, oraz 691+220, budowa wiaduktu w Myślenicach oraz wiaduktu w miejscowości Mogilany.
Odseparowanie ruchu pojazdów od ruchu pieszych przechodzących przez DK 7 istotnie wpłynęło na zwiększenie płynności i bezpieczeństwa ruchu. Przemieszczanie się na drugą stronę drogi stanowiło znaczące utrudnienie i stwarzało niebezpieczeństwo. Kładka dla pieszych umożliwiła bezpieczne i szybkie przejście pieszych na drugą stronę drogi. Ze względu na zastosowane rozwiązania konstrukcyjne obiekt ten nie powoduje utrudnień w ruchu drogowym, a także nie ingeruje znacząco w otoczenie.
Tytuł kontraktu:
Budowa kładki dla pieszych nad drogą krajową nr 7 w km 692+200 w miejscowości Jawornik
Tytuł kontraktu:
Zarządzanie projektem Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko „Budowa kładki dla pieszych nad drogą krajową nr 7 w km 692+200 w miejscowości Jawornik” wraz z nadzorem nad realizacja robót
Tytuł kontraktu:
Pełnienie nadzoru autorskiego nad zadaniem „Budowa kładki dla pieszych na d drogą krajową nr 7 w km 692+200 w miejscowości Jawornik”