Budowa ostatnich fragmentów autostrady A4

Od dzisiaj rozpoczynamy publikację cotygodniowych raportów z prac przy budowie autostrady A4.



W minionym tygodniu na budowanej autostradzie A4 z Tarnowa do Dębicy wykonano pierwszy odcinek próbny warstwy ścieralnej SMA (węzeł Pustynia), ponadto ułożono ok. 10000[m2]  podbudowy z betonu asfaltowego oraz praktycznie zakończono układanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego na węźle Dębica-Pustynia. Prace prowadzono na 19 obiektach mostowych. Na wszystkich odcinkach autostrady pracowało łącznie każdego dnia ponad 700 osób i 400 maszyn budowlanych.


Na budowie A4 pomiędzy w. Przemyśl – Korczowa w ostatnim tygodniu dziennie pracowało średnio 125 maszyn budowlanych i 234 pracowników fizycznych. Wykonywano prace w zakresie wykopów, kolejnych warstw nasypów, warstw konstrukcji nawierzchni (warstwa ścieralna SMA i nawierzchnia betonowa) oraz realizowano prace wykończeniowe. W robotach mostowych: betonowano ustrój nośny pod prawą jezdnią obiektu E-51, układano: izolację grubą na obiekcie M/PZ-42, nawierzchnię z asfaltu twardolanego na obiekcie M/PZ-40.


Na innym rzeszowskim odcinku A4, między węzłami Rzeszów Wschód - Jarosław Zachód pracowało średnio 150 maszyn budowlanych. Wykonawca prowadził roboty zasadnicze w zakresie nasypów z gruntu z dokopu, stabilizacji podłoża gruntowego na trasie głównej, a także roboty w zakresie montażu elementów prefabrykowanych. W zakresie robót mostowych Wykonawca prowadził roboty na 19 obiektach. Sukcesywnie do robót drogowych prowadzono także roboty związane z budową układu odwodnienia.
 

Szczegółowe dane odnośnie prac prowadzonych na odcinkach A1 można przeczytać na stronach oddziałów: