Przetarg na budowę obwodnicy Jarocina

GDDKiA ogłosiła w dniu 07.10.2013 r. I etap przetargu na budowę obwodnicy Jarocina w ciągu drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom. To pierwsza w Wielkopolsce inwestycja drogowa, która będzie realizowana w systemie „Projektuj( optymalizuj) i Buduj”. Termin składania wniosków mija 07.11.2013 r o godz. 10:30.



GDDKiA ogłosiła w dniu 07.10.2013 r. I etap przetargu na budowę obwodnicy Jarocina w ciągu drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom. To pierwsza w Wielkopolsce inwestycja drogowa, która będzie realizowana w systemie „Projektuj( optymalizuj) i Buduj”. Termin składania wniosków mija 07.11.2013 r o godz. 10:30.

Postępowanie przetargowe zostanie przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, który składa się z II etapów a mianowicie z I-go etapu, czyli tzw. wstępnej kwalifikacji, podczas której wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Po zakończeniu tego etapu zamawiający (Oddział Poznań) zaprosi wybranych wykonawców do składania ofert cenowych (II etap postępowania). Po wyłonieniu wykonawcy zostanie zawarta umowa na realizację zadania. Jej podpisanie planowane jest na połowę 2014 roku. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu ma nastąpić do końca 2016 roku.

 

Budowa będzie realizowana w systemie ” Projektuj ( optymalizuj) i Buduj ”. Wykonawca, wybrany w postępowaniu będzie odpowiadał za aktualizację/optymalizację projektu a następnie realizację inwestycji.

 

GDDKiA W ramach umowy wykonawca wykona : optymalizację dokumentacji projektowej, budowę obwodnicy: o dł. 10 + 3 km, 2 węzłów drogowych, 13 obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych, poprzecznych, przebudowę i usunięcie kolizji, rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją, stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe) oraz organizację ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy), przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

 

Obwodnica Jarocina wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta dzięki czemu skróci się czas przejazdu przez Jarocin. Zlikwiduje to kilometrowe korki w mieście, w szczególności w sezonie letnim oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu. Na obwodnicę zostanie skierowany ruch z pozostałych dróg krajowych 12 i 15, które nie będą przebiegać przez zwarte ulice miasta.

 

 

źródło:

GDDKiA

07.10.2013 r.