Nowy most w Andrychowie po próbie obciążenia

Nowy most w Andrychowie przeszedł pozytywnie próby obciążenie. Próby odbywały się w czterech etapach, przy obciążeniu od 80 ton do 160 ton w środku rozpiętości płyty pomostu i łuku.



Próby obciążenie mostu miały się odbyć 7 października, ale w związku z szybszym postępem prac odbyły się już w sobotę 5.10.2013 r. W pierwszym etapie dwa samochody z ładunkiem 40 ton każdy stanęły w połowie jednej jezdni po kolei prawej i lewej. W drugim etapie cztery pojazdy o masie w sumie 160 ton stanęły na środku płyty pomostowej i badano obciążenia dla środka płyty i łuku. Następnie dwa pojazdy o masie po 40 ton każdy stanęły w ¼ rozpiętości łuku od strony Bielska i manewr ten powtórzono także od strony Krakowa. Wyniki pomiarów były pozytywne. 7 września układano już warstwę ścieralną nawierzchni, czyli ostatnią, na wlotach skrzyżowań z ulicami Batorego i 1 Maja i  montowano balustrady na moście. Zbliża się ten moment, kiedy objazdy przestana być potrzebne i ruch pojazdów odbywał się będzie na nowym moście.

 

Most w Andrychowie na rzece Wieprzówka  ma konstrukcję łukową, a jego ustrój niosący stanowi łuk stalowy położony po przekątnej i płyta żelbetowa oparta na stalowych wiszących żebrach poprzecznych. Całkowita długość mostu wynosi 48,8 metra, szerokość 14, 3 m. Powstał w tym samym miejscu co jego już nieistniejący poprzednik. Celem budowy jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy w ciągu drogi krajowej nr 52. Z uwagi na ochronę przeciwpowodziową most nie ma podpór, by nie stanowiły bariery dla wezbranych  wód rzeki.