Postępują prace na szesnastce. Kolejna umowa podpisana

Do 10 grudnia potrwają prace przy montażu barier na głównym ciągu drogi. Wcześniej (do 30 listopada) zakończą się roboty niezbędne dla zapewnienia przejezdności drogi krajowej nr 16 z Biskupca do Borek Wielkich oraz montaż barier na obiektach mostowych.  Aby jak najszybciej udostępnić kierowcom drogę, dokończenie budowy podzieliliśmy na trzy zadania, z których dwa obejmują wykonanie prac pozwalających na wcześniejsze udostępnienie drogi do ruchu.



Dziś podpisano umowę na drugie z trzech zadań  polegających na kontynuacji budowy po konsorcjum Alpine Bau/Hydrogeo, które zaprzestało wywiązywać się z zapisów kontraktowych. Do zadań wykonawcy, firmy Prowerk z Krakowa, będzie należało m.in. ustawienie barier ochronnych drogowych i mostowych, słupków prowadzących i krawędziowych oraz drogowych osłon przeciwolśnieniowych. Ustawienie barier ochronnych na wszystkich obiektach mostowych potrwa do 30 listopada 2013 r., natomiast ustawienie barier ochronnych drogowych, słupków prowadzących i krawędziowych (U1a i U1b) oraz drogowych osłon przeciwolśnieniowych na ciągu głównym drogi krajowej nr 16 wraz z łącznicami – do 10 grudnia 2013r.

 

Wykonanie powyższych  zadań pozwoli na udostępnienie drogi do ruchu jeszcze w tym roku, natomiast przetarg na trzecie zadanie, obejmujące wykonanie pozostałych prac wymagających dobrych warunków atmosferycznych, w tym dokończenie warstwy ścieralnej, zostanie ogłoszony późną jesienią. Jego realizacja przewidziana jest na II kwartał przyszłego roku tak, by w połowie 2014 roku w pełni oddać drogę kierowcom.

 

Toczące się roboty realizowane są zgodnie z harmonogramem. Obecnie, na dzień 28 października br., stan wykonanych najważniejszych prac przedstawia się następująco:

- przejście ekologiczne PE-2 – zakończono naprawę obiektu, wykonywana jest podbudowa drogi nad przejściem,

- wykopy - 49,67%,

- nasypy - 51,81%,

- stabilizacja  1,5 Mpa   gr. 10 cm - 21,04%,

- stabilizacja  2,5 Mpa   gr. 15 cm - 21,56%,

- warstwa  technologiczna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm – 50%,

- podbudowa  pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm - 19,89%,

- podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego gr. 7 cm - 20,15%.

Wykonywanych jest również szereg prac takich, jak montaż studzienek ściekowych, korytek ściekowych, przykanalików, krawężników mostowych, czyszczenie i płukanie kanalizacji deszczowej.

 

Przypomnijmy, że budowę szesnastki realizował wykonawca, konsorcjum Alpine Bau/Hydrogeo, którego GDDKiA   zdyskwalifikowała na etapie przetargu ze względu na rażąco niską cenę. Decyzję zamawiającego potwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza, jednak  w efekcie procesu sądowego zdyskwalifikowanego wykonawcę GDDKiA musiała przywrócić do realizacji projektu. Mimo wezwań do realizacji, konsorcjum nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych i w dniu 21.06.2013 umowa na budowę drogi krajowej nr 16 z Biskupca do Borek Wielkich została rozwiązana.