Inwestycja ruszyła jesienią 2012 roku, a zakończyła się – zgodnie z założonym harmonogramem – w końcu października 2013 roku. Aby przeprowadzić to zadanie bez wprowadzania uciążliwych objazdów, tuż obok starego mostu wybudowany został most tymczasowy wraz z drogą objazdową. Poprowadzono nimi ruch pojazdów, pieszych i rowerzystów.
Dopiero po przełożeniu ruchu, co nastąpiło wiosną 2013 roku, wykonawca przystąpił do rozbiórki starej, wysłużonej konstrukcji, a później do budowy nowego obiektu.
Konstrukcję nowego mostu stanowią stalowe łuki wraz z elementami pomostu, na którym ułożona jest żelbetowa płyta. Oprócz budowy samego mostu, przebudową objętych zostało kilkaset metrów drogi krajowej 39, która do niego prowadzi. Wzmocnione zostały także brzegi kanału w pobliżu mostu.
Na załączonych zdjęciach przedstawiono chronologicznie poszczególne etapy inwestycji.Parametry nowego mostu:
- szerokość całkowita - 15,82 m
- długość całkowita – 62,6 m
- szerokość jezdni - 8 m
- szerokość całkowita chodnika - 3,65 m
- szerokość całkowita pobocza technicznego - 2,0 m