Ogłoszono przetarg na budowę kolejnego, najważniejszego dla województwa lubelskiego, odcinka drogi ekspresowej S19. Jego realizacja, uzupełniając budowaną obecnie północno-wschodnią część obejścia Lublina, pozwoli wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy.
9,8-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Lublin Sławinek oraz Lublin Węglin powstanie w systemie tradycyjnym. Lubelski oddział GDDKiA przekaże przyszłemu wykonawcy zaktualizowany projekt budowlany i wykonawczy. Toczy się już postępowanie związane z wydaniem decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a większość nieruchomości potrzebnych pod budowę drogi jest już przejęta.
W pierwszym etapie ogłoszonego dziś przetargu w trybie zamkniętym, zainteresowani wykonawcy złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy po przeprowadzeniu oceny pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy.
Zachodnia obwodnica Lublina połączy zbudowany już na przecięciu S12, S17 i S19 węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Zachodnia część obwodnicy Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy. Podróżując w godzinach szczytu będzie można zaoszczędzić blisko pół godziny, a Lublin odetchnie od ruchu tranzytowego.