68 tys. m2 gruntu stabilizowanego cementem, ponad 44 tys. m2 podbudowy z kruszywa łamanego, prawie 37 tys. m2 podbudowy bitumicznej oraz 38 tys. m2 warstwy wiążącej – oto efekt prac wykonawcy w mijającym miesiącu na ostatnim odcinku zachodniej obwodnicy Poznania. Na S11 prace związane z układaniem warstw konstrukcyjnych przekroczyły połowę przewidzianego zakresu.
Wykonawca do końca listopada br. planuje wykonać 80 proc. warstwy stabilizacji i podbudowy z kruszywa. Kontynuowane będzie układanie podbudowy z mieszanki mineralno- bitumicznej, a kolejne dwie warstwy (wiążąca i ścieralna) ułożone zostaną wiosną. Nadal prowadzone są prace przy obiektach mostowych.
Kontynuowane są roboty związane z budową urządzeń odwodnienia korpusu drogowego, przepustów, kanalizacji deszczowej – studnie, kolektory, wpusty, przykanalików, elementów oświetlenia drogowego. Pięć z siedmiu kolizji elektrycznych oraz siedemnaście przepustów zostało już zrealizowanych.
Zaawansowanie robót na budowie ostatniego odcinka zachodniej obwodnicy Poznania na koniec października br. |
||||
Asortyment do realizacji |
Ilość planowana |
Zrealizowano |
Zaawansowanie [%] |
|
Zdjęcie warstwy humusu |
435 000 m2 |
430 000 m 2 |
98,85 |
|
Nasypy |
460 000 m3 |
397 000 m 3 |
86,30 |
|
Wykopy |
81 000 m3 |
75 000 m3 |
92,59 |
|
Grunt stabilizowany cementem |
215 000 m2 |
121 000 m2 |
56,27 |
|
Podbudowa z kruszywa łamanego |
170 000 m2 |
94 500 m2 |
55,59 |
|
Podbudowa bitumiczna |
135 000 m2 |
73 910 m2 |
54,74 |
|
Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego |
S-11 |
155 000 m2 |
61 382 m2 |
39,60 |
DK-11 |
18 000 m2 |
18 000 m2 |
100,00 |
|
Warstwa ścieralna |
S-11 |
153 000 m2 |
0 |
0,00 |
DK-11 |
18 000 m2 |
18 000 m2 |
100,00 |
|
Obiekty mostowe |
3 |
prace prowadzone na 3 obiektach |
31,10 |
|
Inne obiekty( przepusty, zbiorniki) |
25 |
19 |
76,00 |
|
Kolizje branżowe |
Elektryczne |
7 |
5 |
71,43 |
Teletechniczne |
3 |
3 |
100,00 |
źródło:
GDDKiA O/Poznań
19.11.2013 r.