W minionym tygodniu na budowanej autostradzie ułożono kolejnych 6 km warstwy wiążącej i ponad 2 km warstwy ścieralnej, a część prac ziemnych jest na ukończeniu. Nowi strategiczni podwykonawcy, Mota-Engil i Warbud, będą odpowiedzialni za wykonanie 24 obiektów inżynierskich na odcinku Stryków-Tuszyn.
Czerniewice - Kowal
W minionym tygodniu na budowanej autostradzie ułożono kolejnych 6 km warstwy wiążącej i ponad 2 km warstwy ścieralnej. Prace ziemne na A1 od Czerniewic do Brzezia z kolei dobiegają końca. Realizowano prace przy montażu ekranów akustycznych, siatek ogrodzeniowych i barier ochronnych a także prowadzono hydroobsiew skarp i rowów. Kontynuowano dalsze prace na trasie głównej, obiektach mostowych, węzłach i przyszłych Stacjach Poboru Opłat oraz Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Trwały też dalsze testy oświetlenia autostrady, które wykorzystywane są do oświetlenia terenu budowy podczas prac, prowadzonych do późnych godzin popołudniowych i nocnych.
Stryków – Tuszyn
Na placu budowy trwają między innymi prace związane ze stabilizowaniem gruntu pod drogę główną, prace zbrojarskie i budowa zbiorników retencyjnych. W tym tygodniu na odcinku „Stryków – Tuszyn” wykonywano kolejne warstwy nasypów i wykopów, trwały dalsze prace przy stabilizacji podłoża gruntowego pod drogę główną, czy wykonywano roboty przy przepustach skrzynkowych. Kontynuowano prace związane z zasypką, zbrojeniem i betonowaniem ław fundamentowych na obiektach wiaduktowych. Układano płyty ażurowe na zbiornikach retencyjnych. Trwały dalsze prace na MOP „Wiśniowa Góra” – roboty elewacyjne, obróbki blacharskie oraz wykonywanie instalacji wewnątrz budynków. Mota-Engil i Warbud, nowi strategiczni podwykonawcy Polimexu, wykonają 24 obiekty mostowe. Pierwszy z nich będzie odpowiedzialny za budowę 22 obiektów, a 2 pozostałe wykona Warbud.