Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-045/13-00
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 10.10.2013 r.
Całkowita wartość projektu: 3 898 199 591,75 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 2 796 119 019,29 PLN
Strona internetowa projektu: http://www.a8-aow-wroclaw.pl/
Opis inwestycji:
Przedmiotem niniejszego Projektu jest budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 o całkowitej długości 35,413 km. Administracyjnie inwestycja jest położna w południowo-zachodniej części Polski na obszarze wschodniej części województwa dolnośląskiego.
Autostrada A8 na odcinku obwodnicy Wrocławia stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w dodatkowym korytarzu paneuropejskim sieci TEN-T powstałym na podbudowie już nieobowiązującej (od 2004 r.) sieci TINA (Wrocław – Łódź), tworząc połączenie przez terytorium Polski krajów Europy Środkowej z krajami leżącymi po wschodniej stronie naszej granicy z Republiką Białorusi.
Projekt Budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 obejmuje swoim zakresem:
Początek przedmiotowego Projektu stanowi łącznik Kobierzyce, który rozpoczyna się skrzyżowaniem skanalizowanym z dotychczasowym przebiegiem DK 8 i drogą gminną w m. Magnice w km 0+000,00. Koniec łącznika Kobierzyce posiadającego w większości przebiegu jedną jezdnię i klasę techniczno-użytkową „GP” zlokalizowany w km 2+489,45 (pikietaż łącznika) stanowi jednocześnie początek Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, która posiadając parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej oznaczona jest w tym miejscu km 1+603,80 (pikietaż AOW). Koniec odcinka AOW na parametrach drogi ekspresowej zlokalizowany jest w sąsiedztwie węzła „Nowa Wieś” w km 6+400, skąd przedmiotowa trasa posiada parametry dwujezdniowej autostrady (przekrój z dwoma lub trzema pasami ruchu). Koniec Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zlokalizowany przed węzłem „Pawłowice” posiada km 28+368,75. Połączenie końcowego odcinka AOW z pozostałą siecią drogową po północnej stronie Wrocławia stanowi 498 m odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S8 (od km 0+000 do km 0+497,88) oraz 5,661 km dwujezdniowy na parametrach „GP” odcinek łącznika Długołęka od węzła Pawłowice do starego przebiegu DK 8 (obecnie DK 98 w km 6+235,85).
Cele projektu:
Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 1 zamówienia:
Łącznik „Kobierzyce” od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz Autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00.
Roboty związane z budową części 1 Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zostały zakończone. W dniu 31.12.2010 r. oddano do ruchu odcinek robót Magnice – węzeł „Nowa Wieś”. W dniu 05.05.2011 r. oddano do ruchu odcinek węzeł „Nowa Wieś” – węzeł „Lotnisko”.
Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 2 zamówienia:
Autostrada A8 na odcinku od km 13+500,00 do km 18+174,00 i od km 19+960,00 do km 28+368,75, odcinek drogi ekspresowej S8 od km 0+00,00 do km 00+500 w węźle „Pawłowice” oraz łącznik „Długołęka” od km 0+575,00 do km 6+235,85
Roboty związane z budową części 2 Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zostały zakończone. Odcinek od km 23+300,00 do km 28+368,75, odcinek drogi ekspresowej S8 od km 0+000,00 do km 0+500 w węźle „Pawłowice” oraz Łącznik „Długołęka” od km 0+575 do km 6+235,85 oddano do ruchu w dniu 15.07.2011 r., odcinek od km 13+500,00 do km 18+174,00 i od km 19+960,00 do km 23+300,00 oddano do ruchu 31.08.2011 r.
Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi na odcinku od km 18+174 do 19+960 w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A-8
Roboty związane z budową części 2a Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zostały zakończone. Most przez rzekę od km 18+174 do km 19+960 w ciągu AOW A-8 oddano do ruchu 31.08.2011 r.
Weryfikacja dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją Budowy Obwodnicy Wrocławia A-8
Pełnienie funkcji Inżyniera na Kontrakcie na Roboty Budowlane: Część 1 (zadanie I)
Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia: Łącznik "Kobierzyce" od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00 oraz na Kontraktach na roboty dodatkowe i zamienne, które zostały zawarte jako niezbędne do prawidłowego wykonania przedsięwzięcia podstawowego.
Pełnienie funkcji Inżyniera na Kontrakcie na Roboty Budowlane: Część 2 (zadanie II B)
Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A-8: odcinek od km 13+500,00 do km 18+174,00 I od km 19+960,00 do km 28+368,75, odcinek drogi ekspresowej S8 od km 0+000,00 do km 0+500 w węźle „Pawłowice” oraz łącznik „Długołęka” od km 0+575,00 do km 6+235,85 wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej, oraz na Kontraktach na roboty dodatkowe i zamienne, które zostały zawarte jako niezbędne do prawidłowego wykonania przedsięwzięcia podstawowego
Pełnienie funkcji Inżyniera na Kontrakcie na Roboty Budowlane: Część 2a (zadanie II A)
Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi na odcinku od km 18+174 do 19+960 w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A-8 oraz na Kontraktach na roboty dodatkowe i zamienne, które zostały zawarte jako niezbędne do prawidłowego wykonania przedsięwzięcia podstawowego.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancji dla zadania pn. Budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A-8.