Przetarg obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S17 wraz z uzyskaniem decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej i składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy odcinka o długości 15,151 km od węzła Lubelska (bez węzła) do początku obwodnicy Kołbieli, druga obwodnicy Kołbieli o długości 8,7 km, a trzecia odcinka o długości 13,015 km od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie biegła w śladzie obecnej drogi krajowej nr 17 omijając po stronie zachodniej Ostrów oraz Kołbiel. W ramach inwestycji powstanie m. in: sześć węzłów (Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów, Kołbiel oraz Lipówki), Miejsca Obsługi Podróżnych, 30 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i nad nią, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego.
Mapa orientacyjna odcinka od w. Lubelska do początku obw. Garwolina
Postępowanie w trybie przetargu ograniczonego oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Umowy z wykonawcami zostaną podpisane w 2014 roku, a w ciągu pierwszych 10 miesięcy od podpisania umowy opracowany zostanie projekt budowlany i złożony wniosek o uzyskanie decyzji ZRID. Budowa potrwa od 22 do 25 miesięcy (wyłączając okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca) co oznacza, że inwestycja zostanie zrealizowana w II lub III kwartale 2018 roku. Skrócenie czasu realizacji oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji będzie uwzględniane przy ocenie ofert cenowych potencjalnych wykonawców (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena).
Przypomnijmy, że 27 września br. ogłoszono przetarg na budowę dwóch odcinków S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Kurów Zachód wraz z dojazdem do mostu na Wiśle w Puławach. 4 grudnia rozpisano przetarg na budowę kolejnych dwóch odcinków od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw.