W grudniu rozpoczęto docelowy proces sprężenia kabla obiektu autostradowego MA532, dzięki zakończonemu z pozytywnym wynikiem próbnemu sprężaniu w połowie października 2013 r. Systematyczny montaż dewiatorów pozwolił 12 grudnia 2013 r. zakończyć I etap robót, czyli sprężenie wytypowanej grupy 14 kabli zewnętrznych w przęśle BC z 48 kabli koniecznych do zamontowania w tym przęśle. Umożliwiło to m. in. demontaż rusztowań podtrzymujących przęsło BC (opuszczono już siłowniki i rozpoczęto rozbiórkę rusztowań), betonowanie żeber wewnątrz obiektu w przęśle CD, czy montaż dewiatorów pionowo - poziomych w przęśle CD.
Montaż dewiatorów pionowych w strefach przypodporowych w prześle CD jest już wykonywany od połowy listopada. Ilość wyprodukowanych i dostarczonych na plac budowy dewiatorów ze stali nierdzewnej gatunku Duplex 1.4462, zwiększyła się do 83 %, a na obiekcie zamontowano już ponad 60% całego zakresu dewiatorów. Ich liczba wzrasta każdego dnia.
Wykonawca usunął także warstwę wiążącą z asfaltu twardolanego na łącznicy, wykonaną wadliwie przez firmę Alpine Bau, która uległa już częściowej degradacji i utraciła swoje właściwości. Pozwoli to w przyszłości uniknąć problemów jakościowych z nawierzchnią na obiekcie łącznicowym MD532.1. Dodatkowo rozpoczęły się prace nad wykonaniem warstw podbudowy na dojazdach do obiektu zarówno od strony Świerklan, jak i od strony Gorzyczek.
Z początkiem grudnia podpisano trójstronne Porozumienia dotyczące naprawy dróg lub wypłaty rekompensaty finansowej za zniszczone drogi w trakcie realizacji autostrady A1 na odcinku Świerklany – Gorzyczki z Gminą Gorzyce, Gminą Świerklany, Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach oraz ze Starostwem Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim.