Most tymczasowy będzie czynny do momentu oddania do użytkowania docelowego obiektu. Potem zostanie rozebrany.
Jednocześnie trwa przetarg na rozbiórkę uszkodzonego oraz zaprojektowanie i budowę nowego docelowego mostu w Woli Jachowej. Projekt nowego mostu w ciągu drogi krajowej S74 miałby powstać w pierwszej połowie roku 2014 i sam obiekt zostałby zrealizowany do końca przyszłego roku. Inwestycja realizowana będzie w systemie zaprojektuj i buduj, co oznacza, że jeden wykonawca opracuje projekt i zbuduje most. Nowy most będzie miał długość około 18 metrów i będzie o około 10 metrów dłuższy od obecnego obiektu. Nowy most będzie miał konstrukcję jednoprzęsłową betonową sprężoną, obiekt posadowiony będzie na palach wielkośrednicowych. To sprawi, że obiekt będzie bardziej odporny na skutki nagłych przyborów wód w rzece. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości. Po obu stronach wykonane zostaną chodniki dla pieszych o około półtorametrowej szerokości.
Przypomnijmy – konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych. W dniu 7 czerwca 2013 obiekt został zamknięty. Jeszcze w czerwcu rozpoczęły się badania uszkodzonego mostu. Zlecono też dokumentację niezbędną do wykonania tymczasowego mostu objazdowego, który przejmie ruch na czas rozbiórki uszkodzonego obiektu i budowy mostu docelowego. Kolejne badania wykazały początek stabilizowania się warunków gruntowo-wodnych, co z kolei umożliwiło wykonanie ekspertyzy dotyczącej możliwości dopuszczenia istniejącego mostu dla ruchu lekkiego. W lipcu został on po dokonaniu niezbędnych zabezpieczeń otwarty dla pojazdów do 3,5 tony, przy bezwzględnym zakazie wjazdu na most samochodów ciężarowych. Dla samochodów powyżej 3,5 tony obowiązywały do dnia dzisiejszego objazdy.