Dostosowanie dokumentacji projektowej na budowę obwodnicy Olsztyna do realizacji w dwóch zadaniach to kolejny etap przygotowania dokumentacji do przetargu, który zamierzamy ogłosić w grudniu. Wynika z naszej decyzji o podziale budowy na dwie części. Jak już informowaliśmy, obwodnica będzie realizowana w dwóch odcinkach – ok. 10 km od dk 16 w okolicach Kudyp do S51 - węzeł „Tomaszkowo” i ok. 15 km od Tomaszkowa do dk 16 - węzeł „Olsztyn-Wschód”.
Taki podział realizacji wymaga również podziału istniejącej dokumentacji projektowej. Trzeba m.in. wykonać wszystkie przedmiary robót i kosztorysy w układzie dla dwóch zadań. Trzeba także wskazać w dokumentacji miejsce podziału obwodnicy na dwa odcinki realizacyjne. Należy również opracować koncepcje rozwiązań zamiennych dla 3 węzłów planowanej obwodnicy. Zmiany te polegają na przygotowaniu koncepcji budowy pierwszego etapu węzłów. W związku z zasadą racjonalnego wydatkowania środków publicznych, niedostosowaniem układu miejskiego do połączenia z obwodnicą oraz prognozowanymi natężeniami ruchu, które pozwalają na zastosowanie w pierwszym etapie rozwiązań mniej kosztownych, podjęliśmy decyzję o etapowaniu rozwiązań docelowych.
Poniżej podajemy uzasadnienie dla poszczególnych zmian.
Przetarg ograniczony na budowę obwodnicy Olsztyna planujemy ogłosić w grudniu 2013 r., przetarg na nadzór - w I połowie 2014r.