Przedstawimy ostatni raport z prac prowadzonych na autostradzie A4 przed przerwą zimową. Kolejne raporty pojawią się na naszej stronie internetowej w marcu 2014 roku.
W minionym tygodniu zakończyły się prace związane z wykonanie oznakowania poziomego. W sumie wykonano 42 km linii krawędziowych i segregacyjnych. Ułożono także warstę wiążącą z betonu asfaltowego oraz warstwę ścieralną na dwóch obiektach.
Na odcinku autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia wykonawca prowadził prace związane z wykonywaniem oznakowania poziomego na węźle Jarosław Zachód. Kończył także montaż barier energochłonnych w pasie dzielącym na DK4.
Odcinek w. Przemyśl – Korczowa
W ostatnim tygodniu na odcinku autostrady pracowało średnio 231 pracowników fizycznych oraz 102 maszyn budowlanych.
Kontynuowano pozostałe do wykonania prace w zakresie kolejnych warstw nasypów na dojazdach do obiektu: WD-38. Wykonywano również : podbudowę z kruszywa na węźle Korczowa i tymczasowych dojazdach do obiektu WD-47, oraz realizowano: układanie materacy gabionowych, montaż barier ochronnych, oznakowanie poziome i pionowe, pobocza z kruszywa, układanie krawężników i korytek ściekowych, profilowanie i humusowanie skarp nasypów, umocnienia rowów oraz prowadzono prace związane z oświetleniem i odwodnieniem Autostrady.
W robotach mostowych: układano warstwę wiążącą z betonu asfaltowego na obiekcie WD-39 oraz warstwę ścieralną z betonu asfaltowego na obiektach WD-39 i WD-47, zabetonowano kapy chodnikowe na obiektach E-51 oraz zwieńczenie ściany oporowej ViaWall na obiekcie WD-39, zasypywano konstrukcję stalową wraz z wykonywaniem fasad kamiennych na obiekcie PZ-48 oraz realizowano próbne obciążenie obiektu WD-47.
Na pozostałych obiektach wykonywano między innymi: ściek przykrawężnikowy, zbrojenie kap chodnikowych, skarpowanie i umacnianie stożków kostką brukową, spoinowanie krawężników i desek gzymsowych, montaż schodów skarpowych, ekranów przeciwolśnieniowych, barier oraz balustrad.
Informacja o podwykonawcach:
STATUS |
LICZBA |
SUMA |
Zgłoszeni podwykonawcy |
42 |
44 |
Zgłoszeni dalsi podwykonawcy |
2 |
|
Zaakceptowani Podwykonawcy przez Zamawiającego |
42 |
44 |
Zaakceptowani dalsi podwykonawcy przez Zamawiającego |
2 |
|
Weryfikowane dokumenty |
0 |
0 |
Asortyment |
Pozostała ilość |
Wykonanie narastająco robót |
Sekcja I i II |
||
Nasypy |
0 m³ |
2 864 105 m³ |
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
0 m2 |
394 442 m2 |
Podbudowa zasadnicza |
0 m2 |
364 472 m2 |
Warstwa wiążąca |
0 m2 |
395 728 m2 |
Warstwa ścieralna (SMA) |
0 m2 |
380 720 m2 |
Warstwa ścieralna betonu cementowego (C35/40) |
0 m2 |
144 989 m2 |
Oznakowanie poziome - linie krawędziowe |
0 km |
21 km |
Oznakowanie poziome – linie segregacyjne |
0 km |
21 km |
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|
17 z 21 |
Odcinek w. Rzeszów Wschód – w. Jarosław Zachód
W minionym tygodniu Wykonawca, w branży drogowej prowadził roboty obejmujące: prowadził roboty obejmujące: wykonywanie (profilowanie, zagęszczanie) i wzmacnianie nasypów w trasie głównej. W rejonie Węzła Wierzbna Wykonawca prowadził prace związane z wykonywaniem oznakowania poziomego, umacnianiem rowu elementami prefabrykowanymi, skarpowaniem nasypu i humusowaniem skarp oraz plantowaniem terenów płaskich. Na drodze krajowej nr 4 Wykonawca kontynuował montaż barier energochłonnych w pasie dzielącym oraz wykonywał oznakowanie poziome (linie krawędziowe i znaki uzupełniające).
Wykonawca na bieżąco prowadzi utrzymanie dróg technologicznych, przejazdów przez drogi publiczne oraz monitoruje stan odwodnienia Placu Budowy.
W branży mostowej Wykonawca prowadził prace na 12 obiektach inżynierskich:
1) obiekt WD-61 – betonowanie płyt przejściowych;
2) obiekt WA-64 – wykonywanie kolumn jet-grouting w obrębie stref przejściowych obiektu;
3) obiekt WD-67 – wykonywanie kolumn jet-grouting w obrębie stref przejściowych obiektu;
4) obiekt WA-68 – wykonywanie kolumn jet-grouting w obrębie stref przejściowych obiektu;
5) obiekt MA/PZ-70 – umacnianie dna brzegów rzeki Sawa w obrębie obiektu;
6) obiekt WD-77 – zbrojenie gzymsów na skrzydłach przyczółków;
7) obiekt WA-3 – betonowanie wnęk zakotwień kabli sprężających;
8) obiekt PA-52 – betonowanie płyt przejściowych;
9) obiekt WA-8 – rozszalowanie ścianki zaplecznej i skrzydełka B - jezdnia prawa;
10) obiekt WD-10 – ułożenie papy zgrzewalnej w obszarze pyt przejściowych;
11) obiekt WA-12 – wykonanie próbnego obciążenia;
12) obiekt PDWŁ-03 – betonowanie płyty dennej;
Informacja o podwykonawcach:
STATUS |
LICZBA |
SUMA |
Zgłoszeni podwykonawcy |
88 |
95 |
Zgłoszeni dalsi podwykonawcy |
7 |
|
Zaakceptowani Podwykonawcy przez Zamawiającego |
79 |
83 |
Zaakceptowani dalsi podwykonawcy przez Zamawiającego |
4 |
|
Weryfikowane dokumenty |
3 |
3 |
Sumaryczna długość nasypów w ciągu głównym autostrady (bez obiektów inżynierskich) wynosi: 38,735 km. Na obecnym etapie wykonanych zostało 28,949 km nasypu drogowego (do poziomu góry robót ziemnych - GPRZ).
Asortyment |
Ilość planowana |
Ilość wykonana w tygodniu |
% wykonania robót |
|
Nasypy |
8 861 159 m³ |
6 780 443 m³ |
76,52 % |
|
Podbudowa pomocnicza z kruszywa |
1 597 989 m2 |
172 227 m2
|
10,78 % |
|
Podbudowa zasadnicza BA |
1 114 018 m2 |
90 798 m2 |
8,15 % |
|
Warstwa wiążąca z AC WMS |
1 442 953 m2 |
99 299 m2 |
6,88 % |
|
Warstwa ścieralna SMA |
1 435 903 m2 |
52 689 m2 |
3,67 % |
|
Obiekty mostowe |
Liczba obiektów, na których prowadzono prace |
|||
12 z 78 |
||||
Przepusty drogowe |
Ilość przepustów wg projektu |
Ilość przebudowanych przepustów |
||
40 szt. |
40 szt. |
|||
Przebudowa kolizji |
Ilość kolizji wg projektu |
Ilość przebudowanych kolizji |
||
Kolizje energetyczne |
||||
59 |
58 |
|||
kolizji wod.-kan.-gaz |
||||
98 |
96 |
|||
kolizje teletechniczne |
||||
40 |
38 |
Obiekt A-12 |
Ilość robót planowana |
Ilość wykonana |
Kolumny Jet-grouting |
||
461 szt. |
461 szt. |
|
Zasypki przy obiekcie |
||
28000 m3 |
28000 m3 |