Zamówienie będzie udzielane w trybie przetargu nieograniczonego (I-etapowego), a zadanie będzie realizowane w systemie Projektuj & Buduj. Otwarcie ofert nastąpi w lutym 2014 r. Oferty będą sprawdzane pod względem spełnienia wymagań formalnych dotyczących doświadczenia wykonawców, potencjału kadrowego oraz zdolności finansowej wykonawcy. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi z uwzględnieniem 3 kryteriów: ceny ofertowej, zaproponowanego terminu realizacji całego zadania (32-35 m-cy) oraz proponowanego okresu gwarancji na roboty (5-10 lat).
W ramach zadania zostaną wykonane w szczególności:
- aktualizacja dokumentacji projektowej i dostosowanie rozwiązań projektowych do aktualnych założeń technicznych;
- uzyskanie decyzji Wojewody Opolskiego zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID);
- budowa 16,5 km nowego odcinka w ciągu dróg krajowych, w tym:
- 7,4 km jako ciąg drogi krajowej nr 46 (droga dwujezdniowa);
- 9,1 km jako ciąg drogi krajowej nr 41 (droga jednojezdniowa, na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1);
- budowa 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100-metrowym przęsłem nurtowym oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi z Nysy w stronę Brzegu i w stronę Opola;
- 5 skrzyżowań drogowych, w tym 4 ronda średnie oraz węzeł drogowy typu WB na skrzyżowaniu projektowanej i istniejącej drogi krajowej nr 46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej;
- drogi dojazdowe do nieruchomości rolnych, równoległe do ciągu obwodnicy;
- 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych;
- przygotowany zostanie teren pod przyszłe obustronne parkingi.
Zgodnie z harmonogramem, na przełomie I i II kwartału 2015, po uzyskaniu decyzji ZRID, wykonawca rozpocznie roboty budowlane, które potrwają do II połowy 2017 r. Szacowana wartość kontraktu wynosi 468 mln PLN brutto (z uwzględnieniem kosztów odszkodowań za przejmowane pod pas drogowy nieruchomości, kosztów nadzorów inwestorskiego i laboratoryjnego, badań archeologicznych oraz pozostałych prac przygotowawczych).
Na zdjęciu: Wizualizacja węzła "Nysa".