Ostatnie zdanie w kwestii tego, czy na podstawie decyzji środowiskowej (DŚU) wydanej w 2007 roku możemy budować kolejne odcinki obwodnicy Warszawy będzie należeć do Wojewody Mazowieckiego.
GDDKiA stoi na stanowisku, że DŚU jest obowiązująca. Dokument obejmuje dwa odcinki – Marki - Drewnica i Zakręt – Lubelska. Na podstawie tej Decyzji Środowiskowej uzyskiwane są kolejne dokumenty niezbędne do rozpoczęcia budowy – m.in. Zezwolenie na Realizacje Inwestycji Drogowej (ZRID). W grudniu 2013 roku uzyskaliśmy ZRID dla odcinka Marki – Drewnica.
DŚU została wydana na podstawie Prawa Ochrony Środowiska, a więc w uprzednio obowiązującym stanie prawnym, zgodnie z którym ważność DŚU wynosi 4 lata, a wydłużenia następuje pod dwoma warunkami. Pierwszym jest etapowanie inwestycji, co GDDKiA zrobiła występując o ZRID dla odcinka Marki – Drewnica przed upływem 4 lat. Drugim warunkiem jest stwierdzenie przez wojewodę, że nie zmieniły się warunki określone w decyzji środowiskowej. Wojewoda stwierdza to po zapoznaniu się z projektem budowlanym, który otrzyma wraz z wnioskiem o wydanie Zezwolenia na Realizacje inwestycji dla odcinka S17 Zakręt – Lubelska przed upływem 6 lat od daty ostateczności decyzji środowiskowej. Oba warunki zostaną spełnione.