Spotkania informacyjne dotyczące budowy drogi S7 Płońsk – Czosnów

W związku z opracowywaną aktualizacją Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej na odcinku Płońsk – Czosnów, GDDKiA Oddział w Warszawie zaprasza wszystkich zainteresowanych na spotkania informacyjne z udziałem władz samorządowych oraz mieszkańców gmin, które zaplanowane zostały w następujących terminach i miejscach:



Płońsk

21 stycznia 2014r. godz. 17.00

Urząd Gminy Płońsk, ul. 19-go Stycznia 39, 09-100 Płońsk

 

Zakroczym

22 stycznia 2014r. godz. 17.00

Urząd Gminy Zakroczym, ul. Warszawska 7, 05-170 Zakroczym

 

Czosnów

23 stycznia 2014r. godz. 17.00

Urząd Gminy Czosnów, ul. Gminna 6, 05-152 Czosnów

 

Załuski

04 luty 2014r. godz. 17.00

Urząd Gminy Załuski, Załuski 67, 09-142 Załuski

 

Celem planowanych spotkań, jako istotnego elementu procesu projektowego, jest poinformowanie lokalnych społeczności o planowanym przedsięwzięciu, prezentacja proponowanych wariantów przebiegu trasy a także zebranie uwag, wniosków i opinii mieszkańców. Zgromadzone podczas spotkań materiały stanowić będą cenne źródło informacji natomiast zebrane wnioski zostaną przeanalizowane pod kątem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym i te, które będą zasadne zostaną wprowadzone do rozwiązań projektowych.

 

Wnioski i uwagi dotyczące omawianego przedsięwzięcia z dopiskiem „Spotkanie informacyjne S7 Płońsk-Czosnów” można przesyłać w formie pisemnej do projektanta w ciągu 2 tygodni od dnia spotkania:

 

na adres: Lafrentz-Polska Sp. z o.o., Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań

 

faksem: 61 867 40 79

 

pocztą elektroniczną: office@lafrentz.pl

 

Opis inwestycji

Odcinek DK 7 objęty analizą rozpoczyna się od strony północnej na połączeniu z ekspresową obwodnicą Płońska w km 300+000, za istniejącym węzłem "Siedlin" na przecięciu dróg krajowych nr 7 i nr 10. Koniec analizowanej trasy zaprojektowano w miejscowości Czosnów przed projektowanym według odrębnego opracowania węzłem "Czosnów". Celem ponownej analizy dla w/w odcinka jest dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej dwujezdniowej – trzy pasowej, wraz z przebudową istniejącego układu komunikacyjnego, przebudową obiektów inżynierskich oraz uzyskanie dla najkorzystniejszego wariantu decyzji środowiskowej.

 

Główne parametry techniczne drogi

- długość ok. 35 km

- droga klasy S,

- droga dwujezdniowa, trzypasowa,

- szerokość pasa ruchu – 3,50 m,

- szerokość pasa awaryjnego postoju – 2,50 m,

- szerokość opaski wewnętrznej – 0,50 m,

- szerokość opaski zewnętrznej przy pasach włączenia i wyłączenia – 1,00 m,

- szerokość części ziemnej pasa rozdziału – 4,00 m (na łukach poszerzenie zmienne ze względu na wymagania zachowania widoczności),

- skrajnia pionowa drogi ekspresowej – 5,00 m.

 

Nowa trasa wpłynie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników i usprawni ruch na DK 7. Skróci również czas podróży, zwiększy komfort jazdy, zmniejszy koszty związane z eksploatacją pojazdów, ograniczy emisję spalin i toksycznych składników poprzez poprawę płynności ruchu.

 

Do pobrania plany sytuacyjne wszystkich wariantów www.S7-plonsk-czosnow.lafrentz.pl/s7-plonsk-czosnow/