W związku z opracowywaną koncepcją programową dla budowy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Warszawa Południe (Lotnisko) na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca, GDDKiA Oddział w Warszawie zaprasza wszystkich zainteresowanych na spotkania informacyjne z udziałem władz samorządowych oraz mieszkańców gmin, które zaplanowane zostały w następujących terminach i miejscach:
Grójec
10.02.2014 r., godz. 18:00
budynek Ochotniczej Straży Pożarnej, Kośmin 35B;
Raszyn
11.02.2014 r., godz. 17:30
budynek Szkoły Podstawowej w Ładach, ul. Długa 49;
Ursynów
12.02.2014 r., godz. 18:00
budynek Urzędu Dzielnicy Ursynów, al. KEN 61;
Tarczyn
13.02.2014 r., godz. 18:00
budynek Zespołu Szkół w Tarczynie, ul. Szarych Szeregów 8;
Piaseczno
14.02.2014 r., godz. 18:00
budynek Szkoły Podstawowej nr 5 w Piasecznie, ul. Szkolna 14;
Lesznowola
17.02.2014 r., godz. 17:00
budynek Hali Sportowej Zespołu Szkół Publicznych im. Noblistów Polskich w Lesznowoli, ul. Szkolna 8.
Celem planowanych spotkań, jako istotnego elementu procesu projektowego, jest poinformowanie lokalnych społeczności o planowanym przedsięwzięciu a także zebranie uwag, wniosków i opinii mieszkańców. Zgromadzone podczas spotkań materiały stanowić będą cenne źródło informacji a zebrane wnioski zostaną przeanalizowane pod kątem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym i te, które będą zasadne zostaną wprowadzone do rozwiązań projektowych.
Wnioski i uwagi dotyczące omawianego przedsięwzięcia z dopiskiem „Spotkanie informacyjne S7 Warszawa – Grójec” można przesyłać w formie pisemnej w terminie 14 dni od spotkania informacyjnego we właściwej miejscowo gminie, na adres Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa.
Zakres opracowania:
· Początek – połączenie z drogą ekspresową S-2 (Południowa Obwodnica Warszawy);
· Koniec – włączenie do istniejącej drogi ekspresowej S-7 na początku obwodnicy Grójca;
· Długość – 29,39 km.
Podstawowe cele inwestycji:
· Budowa południowego wylotu z Warszawy w kierunku Grójca jako drogi ekspresowej S-7 w celu usprawnienia ruchu z północy na południe Polski;
· Usprawnienie funkcjonowania ruchu dla miasta Warszawy i okolic, kumulujących bardzo duże natężenia ruchu;
· Poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu na jednej z najważniejszych dróg w kraju oraz włączenie jej do sieci ekspresowych dróg krajowych o znaczeniu międzynarodowym;
· Poprawa komfortu jazdy, znaczne skrócenie czasu podróży;
· Umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi ekspresowej S-7.
Parametry techniczne:
· Klasa techniczna drogi – S;
· Prędkość projektowa - 100 km/h;
· Prędkość miarodajna - 110 km/h;
· Nośność - 115 kN/oś;
· Całkowicie ograniczona dostępność (dostępność tylko na węzłach);
· Przekrój poprzeczny - 2x2/3 pasy;
· Szerokość pasa ruchu - 3,50 m;
· Szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m;
· Szerokość pasa dzielącego - min. 5m.