6 lutego 2014 roku w opolskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w otwarte zostały oferty od firm startujących w przetargu na realizację budowy obwodnicy Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41.
Do przetargu wystartowało 8 oferentów. Są wśród nich firmy z Polski oraz polskie przedstawicielstwa firm niemieckich i portugalskich. Cena, za jaką firmy zaoferowały wybudowanie obwodnicy wahają się od ponad 307 milionów złotych do blisko 492 milionów złotych brutto. Kosztorys inwestorski opiewał na kwotę 426 milionów złotych.
Zamówienie będzie udzielane w trybie przetargu nieograniczonego (I-etapowego), a zadanie zostanie zrealizowane w systemie Projektuj& Buduj.
W ciągu najbliższych kilku tygodni oferty będą sprawdzane pod względem spełnienia wymagań formalnych dotyczących doświadczenia wykonawców, potencjału kadrowego oraz zdolności finansowej wykonawcy.
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi z uwzględnieniem 3 kryteriów: ceny ofertowej, zaproponowanego terminu realizacji całego zadania (32-35 m-cy) oraz proponowanego okresu gwarancji na roboty (5-10 lat). Opolski Oddział GDDKiA przewiduje, że podpisanie umowy z wykonawcą wyłonionym w przetargu powinno nastąpić pod koniec czerwca 2014 roku.
W ramach zadania zostaną wykonane w szczególności:
- aktualizacja dokumentacji projektowej i dostosowanie rozwiązań projektowych do aktualnych założeń technicznych;
- uzyskanie decyzji Wojewody Opolskiego zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID);
- budowa 16,5 km nowego odcinka w ciągu dróg krajowych, w tym:
- 7,4 km jako ciąg drogi krajowej nr 46 (droga dwujezdniowa);
- 9,1 km jako ciąg drogi krajowej nr 41 (droga jednojezdniowa, na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1);
- budowa 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100 metrowym przęsłem nurtowym oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi z Nysy w stronę Brzegu i w stronę Opola;
- 5 skrzyżowań drogowych, w tym 4 ronda średnie oraz węzeł drogowy typu WB na skrzyżowaniu projektowanej i istniejącej drogi krajowej nr 46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej;
- drogi dojazdowe do nieruchomości rolnych, równoległe do ciągu obwodnicy;
- 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych;
- przygotowany zostanie teren pod przyszłe obustronne parkingi.
Zgodnie z harmonogramem, na przełomie I i II kwartału 2015 r., po uzyskaniu decyzji ZRiD, Wykonawca rozpocznie roboty budowlane, które potrwają do II połowy 2017 r.
Oferty złożone w przetargu (w zaokrągleniu):