Wiosenna aura sprzyja drogowcom


  • Kolejne kilometry nawierzchni i malowanie pasów na A1
  • 17 130 mkw warstw bitumicznych na S17 Kurów–Lublin–Piaski
  • Zakończono program naprawczy na moście w Mszanie (A1)
  • S5 Kaczkowo-Korzeńsko nowy wykonawca kontynuuje  prace

 

Wiosenna aura sprzyja nie tylko dobremu samopoczuciu, ale także przyspiesza postępy w pracach na realizowanych przez GDDKiA inwestycjach drogowych. W tym roku planujemy oddać do ok. 350 km nowych dróg w tym: ponad 60 km autostrad i ok. 250 km dróg ekspresowych.

 

Kolejne kilometry nawierzchni i malowanie pasów na A1

W mijającym tygodniu na budowanej autostradzie A1 prowadzono dalsze prace na drogach lokalnych i serwisowych. Ułożono kolejne kilometry nawierzchni oraz kontynuowano prace wykończeniowe na Miejscach Obsługi Podróżnych i Stacjach Poboru Opłat. Trwają prace na obiektach i przy malowania oznakowania poziomego. Zabetonowano też ostatni segment wiaduktu nad rzeką Lubieńką, co umożliwi w następnych dniach rozpocząć wykonywanie kolejnych prac na obiekcie. Zgłoszono również do odbiorów kolejne ważne elementy drogi związane z odwodnieniem i gospodarką wodną.

 

Na otwartym już odcinku autostrady A1 z Torunia do Włocławka na drogach dojazdowych i serwisowych, znajdujących się poza pasem jezdnym autostrady, układano warstwę wiążącą i ścieralna nawierzchni. Na Miejscach Obsługi Podróżnych i Stacjach Poboru Opłat trwały prace wykończeniowe. Wzdłuż całego odcinka uruchomiono stacje pogodowe i tablice zmiennej treści. Odbywało się też nasadzenia drzew i krzewów oraz dalsze prace porządkowe.

 

Na autostradzie od Włocławka do Kowala, nieoddanym jeszcze do ruchu, sprzyjające warunki atmosferyczne pozwoliły na kontynuowanie prac przy nawierzchni. W ciągu kilku dni ułożono kolejne 5 km drogi oraz kontynuowano malowanie oznakowania poziomego na jezdni. Na obiektach mostowych kończono m.in. betonowanie wiaduktu nad rzeką Lubieńką. Obecnie pozostało już tylko ułożenie nawierzchni i montaż ekranów akustycznych.

Łącznie na placu budowy pracowało ponad 900 osób i ok. 500 maszyn.

 

17.130 mkw warstw bitumicznych i 11.350 mkw podbudowy z kruszywa na S17 Kurów–Lublin–Piaski

Cały przekrój prac związanych z budową drogi można obserwować na dwóch odcinkach S17 stanowiących północnowschodnią obwodnicę Lublina. Pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik przybyło 12.800 mkw warstwy stabilizacji, rozłożono 11.350 mkw podbudowy z kruszywa oraz 17.130 mkw warstw bitumicznych. Prowadzono także prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich.

 

Na kolejnym odcinku (Lublin Rudnik – Lublin Felin) przybyło 12.000 metrów sześciennych nasypów, rozłożono 9.000 mkw warstwy mrozoochronnej, 4.000 mkw podbudowy z kruszywa oraz 15.000 mkw nawierzchni bitumicznych.

 

Na blisko kilometrowej długości estakadzie nad doliną Bystrzycy z każdym słonecznym dniem przybywa ponad 1.000 mkw warstwy z asfaltu twardolanego. Przy obiektach inżynierskich trwa profilowanie stożków i układanie schodów. Budowana jest kanalizacja deszczowa i prowadzone prace brukarskie.

 

Zakończono program naprawczy na moście w Mszanie (A1)

Program naprawczy na moście autostradowym w Mszanie został już zakończony. Obecnie trwa analiza przeprowadzanych prób obciążeniowych, których celem była weryfikacja przyjętych projektowych rozwiązań w programie naprawczym obiektów - autostradowego MA 532 oraz drogowego MA 532.1 oraz realizacji programu.

 

Przypominamy, że wdrożenie Programu Naprawczego było konsekwencją awarii na obiekcie mostowym MA532, spowodowanych błędami wykonawczymi i nie dotrzymywaniem rygorów technologicznych przez poprzedniego Wykonawcę obiektu firmę Alpine Bau.

 

W ramach naprawy mostu zostały wykonane m.in.: montaż systemu kabli sprężających, wspartych na dewiatorach – stalowych elementach kierunkujących ich trasę, betonowanie brakujących części mostu, wykonanie żeber usztywniających wewnątrz skrzynki mostu, korekta lin podtrzymujących most, montaż dylatacji, a także robocze obciążenie próbne obiektu.

 

Próbne obciążenie obiektu, zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego, zostanie przeprowadzone pod koniec realizacji kontraktu, po ułożeniu nawierzchni bitumicznej oraz pełnym wyposażeniu obiektu we wszystkie elementy infrastruktury drogowej.

 

S5 Kaczkowo-Korzeńsko nowy wykonawca kontynuuje prace

Po tym jak pierwotny wykonawca inwestycji, firma Alpine Bau GmBh – przestał wywiązywać się ze zobowiązań kontraktowych, GDDKiA odstąpiła w czerwcu 2013 r. od umowy na realizację budowy drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław odc. Kaczkowo - Korzeńsko. Na podstawie inwentaryzacji wcześniej wykonanych robót Oddział zlecił wykonanie prac zabezpieczających budowę przed zimą. Ogłoszono przetarg i wybrano nowego Wykonawcę.

 

Obecnie realizowane są już zadania w zakresie robót ziemnych, nawierzchni oraz obiektów inżynierskich. Zakłada się że kierowcy będą mogli korzystać z ponad 29 kilometrowego odcinka S5 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem po 6 miesiącach od rozpoczęcia prac.