Niemal 20 km nowych dróg
Kierowcy mają już do dyspozycji prawie 20-kilometrowy odcinek nowych dróg ekspresowych. To S8 od węzła Róża do węzła Rzgów oraz S14 od węzła Dobroń do węzła Róża.
Oddany fragment trasy stanowi południową obwodnicę aglomeracji łódzkiej i w przyszłości będzie częścią trasy łączącej Dolny Śląsk z centrum kraju. Do użytku oddawane są kolejne odcinki realizacyjne; „siódmy” od węzła Dobroń (S14/DK14) do węzła Róża (S8/S14), część szóstego – węzeł Róża i niemal cały „ósmy”; od węzła Róża do węzła Rzgów (S8/DK1).
Dzięki temu kierowcy jadący z południa drogą krajową nr 1 i zmierzający w kierunku Łasku, Zduńskiej Woli lub Konstantynowa Łódzkiego i Zgierza będą mogli ominąć centrum 70-tysięcznych Pabianic. To samo dotyczy przemierzających trasę Sieradz – Tomaszów Mazowiecki.
Oznacza to zdecydowaną poprawę warunków życia i co najistotniejsze bezpieczeństwa pabianiczan i wszystkich mieszkających przy drodze krajowej nr 71 między Rzgowem i Pabianicami.
3,6 km drogi ekspresowej S14
„Odcinek 7” liczy sobie 3,6 km i jest w rzeczywistości fragmentem drogi ekspresowej S14. Został wybudowany (w ramach jednego kontraktu z odcinkiem szóstym) przez konsorcjum firm DRAGADOS - POL-AQUA. Węzeł Róża, który dziś także został oddany do użytku, stanowi część szóstego odcinka realizacyjnego. Biegnie przez gminy Łask i Dobroń, na terenie powiatów łaskiego i pabianickiego.
Umowę z wykonawcą podpisano w październiku 2011 roku. Wartość całego kontraktu to blisko 550 milionów złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013.
Nowe fragment „8” z betonową nawierzchnią
„Odcinek 8” będący częścią drogi ekspresowej S8 Węzeł Wieluń – Łódź (A1) liczy łącznie blisko 19,5 km długości, jednak dziś do użytku trafi jego 16 kilometrowy fragment (od węzła Róża do węzła Rzgów). Biegnie on przez teren gmin; Rzgów, Tuszyn, Pabianice, Dobroń i Dłutów w powiatach pabianickim i łódzkim wschodnim.
W przeciwieństwie do odcinka siódmego, ma on betonową nawierzchnię, która zapewni kilkudziesięcioletnią bezawaryjną eksploatację. (Ocenia się, że do pierwszego poważniejszego remontu takie nawierzchnie wytrzymują 30-40 lat). Ósmy odcinek łączy się z autostradą A1, Dzięki czemu w przyszłości jadący z północy, będą tu mogli skręcić na drogę ekspresową S8 i dotrzeć szybko oraz bezpiecznie na Dolny Śląsk.
Jego wykonawcą jest firma BUDIMEX, z którą umowę podpisano w październiku 2011 roku. Prace budowlane ukończono przed terminem, pod koniec 2013 roku. Koszt przedsięwzięcia to blisko 850 milionów złotych Podobnie jak odcinki 6 i 7, odcinek ósmy był dofinansowany w ramach POIiŚ.