„Drogowe zegary śmierci” to forma działań komunikacyjnych skierowanych do kierowców i pasażerów podróżujących drogami krajowymi i autostradami. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad organizuje od września do grudnia 2010 r. przy drogach krajowych i autostradach. Takich akcji będzie w sumie 50.
Idea przekazu opiera się na ustawianiu bezpośrednio przy wybranej drodze zestawu bilboardów, na których prezentowane są statystyki śmiertelnych wypadków drogowych z podziałem na bardzo precyzyjne statystyki (kobiety, dzieci, ofiary alkoholu, ... etc,). Bilboardy są rozstawione przez cały dzień a ich celem jest uświadomienie kierowcom rozmiaru tragedii jaka w skali roku rozgrywa się na polskich drogach. Bilboardy dodatkowo są scenograficznie uzupełniane przez wypełnione czarne worki leżące przy każdym z nich symulujące ofiary wypadków.
Happeningi to jeden z elementów prowadzonego od 2007 roku przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad strategicznego programu ochrony życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych pod nazwą „Drogi zaufania”. Jest to zintegrowany plan działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Jego celem jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków śmiertelnych na szlakach komunikacyjnych w Polsce o 75 proc. do 2013 r. Oprócz akcji promocyjnych obejmuje także działania inżynieryjne związane m.in.: ze zmianą organizacji ruchu, budową przejść dla pieszych i ścieżek rowerowych.
8.11.2010