Wskazano warianty rekomendowane dla S19 od Lublina do granicy z woj. podkarpackim
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad wskazała warianty przebiegu planowanej drogi ekspresowej S19 które będą rekomendowane we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. To kolejny etap przygotowywania tej inwestycji.

Na odcinku od końca obwodnicy Lublina do początku obwodnicy Kraśnika spośród pięciu propozycji przebiegu trasy wskazano  na wariant wynikowy uzupełniony. Opracowano go w oparciu o uwagi i wnioski mieszkańców oraz władz gmin przez które przebiega. W tym wariancie długość trasy wynosi 33,03 km, a w pozostałych od 31,5 do 32,74 km.
Rekomendowany wariant przebiegu trasy zakłada budowę trzech węzłów: Strzeszkowice (z drogą krajową nr 19, należy przy tym rozważyć przesunięcie go z proponowanej lokalizacji przy drodze powiatowej przebiegającej przez miejscowość w stronę Lublina), Niedrzwica (z drogą wojewódzką 834) oraz Wilkołaz (z drogą powiatową 2291L). Przewidziano lokalizację sześciu miejsc obsługi podróżnych, budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 26540 m oraz pięciu przejść dla zwierząt.
Na odcinku od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim spośród pięciu opracowanych wariantów (z dodatkowymi pięcioma podwariantami) wskazano na wariant 2 z przełożeniem koryta rzeki Białki według wariantu C. Długość trasy wynosi 36,73 km, a w pozostałych wariantach od 29,4 do 38,01 km.
W rekomendowanym wariancie wskazano lokalizację pięciu węzłów: Polichna (na skrzyżowaniu z łącznikiem do drogi krajowej nr 19 i drogi powiatowej nr 2744L), Modliborzyce (z drogą wojewódzką 857), Kopce, Jonaki oraz Łążek Ordynacki (wszystkie przy łącznikach do drogi krajowej nr 19). Przewidziano lokalizację sześciu miejsc obsługi podróżnych, budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 14525 m oraz 15 przejść dla zwierząt.
S19 na całym odcinku od końca obwodnicy Lublina do granicy z woj. podkarpackim zaprojektowana została jako droga ekspresowa z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu plus pas awaryjny z pasem dzielącym o szerokości 12 m co umożliwi w przyszłości dobudowanie trzeciego pasa ruchu.
Kolejnym etapem prac przygotowawczych będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla całego odcinka S19. Stanie się to po przeanalizowaniu lokalizacji węzła Strzeszkowice, a w przypadku korekty jego położenia będzie wymagana zmiana raportu oddziaływania  na środowisko i akceptacja Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Może to potrwać ok. trzech miesięcy.


Plan orientacyjny odcinka od końca obwodnicy Lublina do początku obwodnicy Kraśnika


Plan orientacyjny odcinka od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim


25.05.2010