W siedzibie GDDKiA w Lublinie (Wydział Ochrony Środowiska, pokój nr 111) dostępne są materiały określające oddziaływanie poszczególnych inwestycji drogowych realizowanych w latach 2010 - 2015 na środowisko.
Osoby i organizacje zainteresowane powyższym opracowaniem i złożeniem ewentualnych wniosków, serdecznie zapraszamy na ul. Ogrodową 21 w Lublinie, codziennie w godz od 8.15 do 15.30.
W ramach konsultacji zainteresowani mogą składać wnioski do dnia 30.09.2010 r.:
- pocztą na adres: GDDKiA ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa,
- pocztą elektroniczną na adres ocena.strategiczna@gddkia.gov.pl,
- faksem na numer 22 375-87-30,
- w siedzibach oddziałów i centrali GDDKiA (po 30.09.2010r. wnioski złożone w oddziałach zostaną przesłane do centrali).
Z prognozą oddziaływania na środowisko dla Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2010-2015 będzie można zapoznać się także podczas spotkania konsultacyjnego 21 września w Białej Podlaskiej. Od godz. 10 do 16 w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Brzeskiej 41 członkowie zespołu eksperckiego, którzy opracowywali prognozę oddziaływania, będą udzielać wyjaśnień odnośnie dokumentów podlegających konsultacjom. Natomiast o godz. 16.30 na dużej sali konferencyjnej rozpocznie się spotkanie konsultacyjne.
W celu zapewnienia większej przejrzystości opracowania oraz ułatwienia Państwu zapoznania się z prognozą oraz ułatwienie przekazania uwag i sugestii zadania ujęte w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2010 - 2015 zostały podzielone w opracowanej prognozie oddziaływania na trzy grupy w zależności od stopnia zaawansowania ich przygotowania i realizacji:
Dla każdej z tych grup chcemy w ramach konsultacji społecznych uzyskać odpowiedzi na inne pytania:
GRUPA I – zadania realizowane
W odniesieniu do tych zadań prosimy o opinie, czy zastosowane (zaproponowane w projektach wykonawczych) środki zabezpieczające, takie jak ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt są wystarczające, czy też należy zaprojektować i wykonać dodatkowe zabezpieczenia?
GRUPA II – zadania przygotowywane
W odniesieniu do tych zadań prosimy o opinie, czy w Państwa ocenie dany wariant przebiegu drogi został wybrany właściwie, czy też należy go zmienić (jeśli tak – dlaczego? w jaki sposób?). Jeśli natomiast wariant został wybrany prawidłowo – czy zastosowane (zaproponowane na etapie prac projektowych) środki zabezpieczające, takie jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt są wystarczające, czy też należy uzupełnić projekty o dodatkowe zabezpieczenia?
GRUPA III – zadania studiowane
W odniesieniu do tych zadań prosimy o opinie, które z analizowanych wariantów powinnny zostać wybrane do realizacji? Jakich kolizji w szczególności należy unikać przy trasowaniu i wyborze wariantów?
30.08.2010