Dziewięć firm jest zainteresowanych budową małopolskiego odcinka ekspresowej "siódemki" od węzła Rybitwy (Christo Botewa) do węzła Igołomska w Krakowie. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum Strabag i Heilit Woerner 528,8 mln zł, a najwyższą Energopol Szczecin 749,74 mln zł. Zamawiający wycenił realizację tego odcinka na 610,3 mln zł.
Obecnie trwa sprawdzanie złożonych ofert. Po sprawdzeniu przez GDDKiA nastąpi kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Budowa ma trwać 27 miesięcy z wyłączeniem dwóch okresów zimowych (okres zimowy wynosi trzy miesiące).
Odcinek od węzła Rybitwy (Christo Botewa) do węzła Igołomska to 4,5 km S7 we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach Podgórze i Nowa Huta. W ramach inwestycji oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej i dwupoziomowych węzłów drogowych: „Węzeł Rybitwy” i Węzeł Igołomska” powstanie most na Wiśle o długości ok. 0,7 km, a także 12 innych mostów i wiaduktów. Przebudowana zostanie droga krajowa nr 79 na odcinku 1,55 km, linia tramwajowa oraz infrastruktura techniczna.