Znamy listę firm i konsorcjów gotowych wybudować obwodnicę Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8. Do łódzkiego Oddziału GDDKiA wpłynęło 11 ofert. Najtańszą ofertę w wysokości blisko 177,9 miliona złotych złożyło konsorcjum firm Strabag i Heilit+Woerner. Przewidywany termin podpisania umowy to jesień 2014 r.
Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 będzie miała 13,2 km długości, a jej podstawowym zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z ciasnego centrum miasta.
Trasa będzie miała klasę GP, czyli główna ruchu przyśpieszonego. W tym przypadku zastosowane zostanie rozwiązanie doskonale sprawdzające się w Skandynawii, czyli układ 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała 3 pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy, dwa w jednym kierunki i jeden w przeciwnym (naprzemiennie).
W ramach inwestycji zbudowane zostaną trzy węzły drogowe: „Biała”, „Raczyn” i „Jodłowiec”, które pozwolą na wygodne skomunikowanie obwodnicy z dogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów „Raczyn” i „Jodłowiec” pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszym. W ramach przedsięwzięcia zbudowanych będzie ponadto: 8 wiaduktów, 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt.
Po nowej trasie będzie się można poruszać z maksymalną dozwoloną prędkością 100 km/h.