W dniu 24.06.2014 r. otwarto oferty w II etapie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie Obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosiła 224 898 531,90 zł.
Lista oferentów wraz z cenami:
1. Strabag Sp. z o.o. (Lider), Heilit+Woerner Sp. z o.o. - 164 645 503,15 zł
2. Skanska SA - 167 468 989,50 zł
3. Bilfinger Infrastructure SA - 177 544 552,00 zł
4. PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH, TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft - 178 536 753,98 zł
5. Budimex SA - 180 336 450,00 zł
6. Obrascón Huarte Lain SA (Lider) , OHL ŽS,a.s., Construcciones Rubau SA, Rubau Polska Sp. z o.o. - 190 788 798,12 zł
7. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty – Łódź” SA (Lider), Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia Spółka Akcyjna, Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 199 773 663,89 zł
8. Energopol – Szczecin SA - 227 782 245,92 zł
9. PUT INTERCOR Sp. z o.o. - 244 827 262,99 zł
Wykonawcy zadeklarowali jednakowy termin wykonania umowy - 30 miesięcy, jak również jednakowy termin gwarancji jakości dla elementów wskazanych wg pkt 4.2. (konstrukcja nawierzchni, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe, prefabrykaty betonowe, drogowe obiekty inżynierskie) formularza ofert - 10 lat, z wyjątkiem firmy PUT INTERCOR Sp. z o.o, która określiła termin gwarancji na 5 lat. O wyborze oferenta będzie decydowała w 90% cena, 5 proc. - termin realizacji i 5 proc. - gwarancja.
W najbliższym czasie złożone oferty będą weryfikowane i będzie prowadzona dalsza procedura przetargowa. Później dokumentacja zostanie poddana kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowane podpisanie umowy z konkretnym wykonawcą zostanie podpisana prawdopodobnie we wrześniu br.
Przypominamy, że obwodnica Kościerzyny (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa. Powstaną także cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższych kategorii: - Kościerzyna Zachód (0+740 KM) – połączenie z droga powiatową Kościerzyna-Wdzydze; - Kościerzyna Południe (2+329 KM) – skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214; - Kościerzyna Wschód (5+819 KM)- skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221; - Wieżyca (7+293 KM) – skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20. Wykonane obiekty w ramach tych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2. W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także szereg urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane, bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe obsługujących tereny przyległe do nowej trasy. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.