Umowa na kontynuację budowy S69 odc. w. Mikuszowice–Żywiec podpisana.

2 lipca br. została podpisana umowa między Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad a Mota-Engil Central Europe S.A. na „KONTYNUACJĘ BUDOWY DROGI EKSPRESOWEJ S - 69 BIELSKO-BIAŁA ŻYWIEC- ZWARDOŃ, ODCINEK WĘZEŁ „MIKUSZOWICE” („ŻYWIECKA/BYSTRZAŃSKA”) – ŻYWIEC.

 

Dokończenie budowy 15,56 km drogi ekspresowej S69 zostanie zrealizowane w dwóch etapach: odcinek o długości 6,1 km od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) powinien zostać oddany do ruchu w 4 miesiące od daty rozpoczęcia robót, czyli do końca 2014 roku, a odcinek o długości 9,460 km od węzła Buczkowice do Żywca do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do terminów realizacji nie wlicza się okresów zimowych. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Umowna wartość kontraktu wynosi 260 mln PLN.

 



W ramach dokończenia budowy S - 69 Bielsko-Biała Żywiec- Zwardoń, odcinek węzeł „Mikuszowice” („Żywiecka/Bystrzańska”) – Żywiec, zostaną wykonane: roboty drogowe, roboty przygotowawcze, roboty ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic, zieleń drogowa, roboty mostowe, oświetlenie, odwodnienie korpusu drogi, przebudowy sieci gazowych, elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodno-kanalizacyjnych, przebudowy cieków naturalnych i urządzeń melioracyjnych - budowa zbiornika „Kiemlichowiec” (droga dojazdowa wraz ze zjazdem z drogi publicznej oraz roboty wykończeniowe),  elementy ochrony środowiska.

 

Droga S-69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S-1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S-69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite (w trakcie budowy).

 

Główne cele Inwestycji:

- wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S-69 jako jednego z elementów podstawowego układu  drogowego Polski i Regionu  Śląskiego,

- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort  dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych,
- usprawnienie połączenia między Polską a Słowacją.

 

Parametry techniczne drogi:

- klasa drogi - S

- prędkość projektowa - Vp = 80 km/h

- prędkość miarodajna - Vm = 100 km/h

- przekrój normalny - 2/2

- szerokość pasa ruchu - 3,50 m

- szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m

- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 12,00 m (w tym rezerwa na trzecie pasy ruchu dobudowywane do środka)

- szerokość pobocza - 0,75 ÷ 1,25 m

- skrajnia pionowa - 4,70 m

- obciążenie - 115 kN/oś

- kategoria ruchu - KR6.