W imieniu inwestora umowę podpisali: Ewa Sayor, Dyrektor kieleckiego Oddziału GDDKiA i Marcin Niewadził, Zastępca Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych, w imieniu Wykonawcy – Andres Gonzales Lopez, Dyrektor Regionalny spółki Dragados S.A.
W spotkaniu uczestniczyli Wicewojewoda Mazowiecki Dariusz Piątek, Burmistrz Miasta i Gminy Szydłowiec Andrzej Jarzyński oraz Dyrektor Wydziału Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego Jacek Sułek.
Informacja o inwestycji
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek ekspresowej „siódemki” między Warszawą, a Kielcami (węzeł w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km.
Droga ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7. Zadaniem Wykonawcy będzie wybudowanie drogi ekspresowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne). Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (blisko 10 km), systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym 4 przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Projekt uwzględnia przygotowanie terenów pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Przystosowanie istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej wpłynie na:
- poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego
- skrócenie czasu przejazdu a w konsekwencji obniżenie kosztów podróży
- podniesienie komfortu jazdy.
Wartość kontraktu to 682,2 mln złotych. Okres realizacji inwestycji to 24 miesiące od podpisania Umowy z doliczeniem okresów zimowych. Za realizację inwestycji odpowiada kielecki Oddział GDDKiA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.