oddział: Lublin
długość – 11,840 km
obecny etap – oddana do użytku
lata realizacji: 2014-2018
wartość projektu: 309 mln zł
Etap zrealizowany:
23.03.2009 r. - Wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
12.10.2009 r. – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia. Decyzja stała się prawomocna 13.11.2009 r.
27.09.2013 r. – Ogłoszono przetarg na realizację inwestycji w trybie "projektuj i buduj"
30.12.2014 r. – Podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj i buduj". Wykonawcą jest konsorcjujm firm: Energopol Szczecin, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Zwoleń. Wartość umowy ok. 233 mln zł
16.11.2017 r. - podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE budowy pięciu odcinków S17 Garwolin - Kurów wraz z dojazdem do mostu na Wisle w Puławach. Wysokość dofinansowania z UE ok. 1,178 mld zł
22.08.2018 r. – oddanie do ruchu
Więcej na stronie internetowej inwestycji
II. Opis inwestycji:
Przebieg drogi
Od końca odcinka dwujezdniowego zrealizowanego w ramach I-go etapu budowy obwodnicy m. Puławy trasa prowadzi nowym śladem do węzła Kurów Zachód (nazwa robocza Sielce) położonego na przecięciu dróg ekspresowych S12 i S17.
Mapa orientacyjna inwestycji
Podstawowe parametry techniczne
klasa drogi S 2/2
prędkość projektowa - 100 km/h
prędkość miarodajna – 110 km/h
szerokość pasa ruchu - 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 5 m
podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m
obciążenie -115 kN/oś
Zakres inwestycji
Na odcinku istniejącej obwodnicy Puław zostanie dobudowana prawa jezdnia wraz z wiaduktem nad linią kolejową. Na dalszym odcinku budowa dwujezdniowej drogi klasy S, skrzyżowań obsługujących Zakłady Azotowe Puławy, dwóch węzłów drogowych, przejazdów, wiaduktów, przejść dla zwierząt, dróg dojazdowych i systemu odwodnienia.
Obiekty inżynierskie
Mosty, wiadukty, przepusty, przejścia dla zwierząt, górne i dolne
Węzły
III. Ochrona środowiska
Budowa systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy, rowy drogowe, kanalizacja deszczową, urządzenia podczyszczające wody opadowe i zbiorniki retencyjne. Zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt (jedno górne dla zwierząt dużych, dwa dla zwierząt średnich i dużych, trzy przepusty drogowe dla małych i średnich ssaków oraz cztery przepusty dla płazów) oraz ogrodzenia ochronne zabezpieczające drogę przed dostępem zwierząt. Nasadzenia zieleni.