W sierpniu 2014 r. nastąpi przekazanie placu budowy, a na przełomie sierpnia i września wykonawca planuje rozpoczęcie robót związanych z realizacją tzw. „Trasy Nowohuckiej” . We wtorek 22 lipca 2014 r. w siedzibie GDDKiA Oddział Kraków podpisana została umowa z konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. oraz Heilit + Woerner Sp. z o.o., na realizację odcinka S7 węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska we wschodniej części Krakowa.
Budowa drogi ekspresowej S-7 we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach: Podgórze i Nowa Huta ma przejąć ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 79 i przeprowadzić go nową drogą klasy S do autostrady A4 Katowice – Kraków – Rzeszów. Powstanie 4,5 km trasy głównej, 1,55 km nowej dwujezdniowej drogi krajowej nr 79 oraz przeprawa przez Wisłę o długości 700 metrów i dwa dwupoziomowe węzły: „ Rybitwy” i „Igołomska”.
Inwestycja obejmuje ponadto:
- budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych) w tym przeprawy przez Wisłę : dwóch mostów w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą, gdzie konstrukcję nośną przęseł nurtowych mostów o rozpiętości każdego 200m stanowi ustrój podwieszony, wantowy z czterema pylonami ( po dwa dla każdej jezdni) o wys. 63,0 m. Układ „podwieszenia” usytuowany jest obustronnie względem każdej jezdni (pylony w kształcie litery A). Przęsła niepodwieszone stanowią osobne ustroje dla każdej z jezdni. Przekrój poprzeczny przęseł niepodwieszonych stanowią skrzynki z betonu sprężonego o wysokości 2,80 m. długość obiektów ok. 706,0m i ok. 695,70m
- przebudowę istniejącej linii tramwajowej, (układu torowego i trakcji),
- budowę kanalizacji deszczowej,
- budowę urządzeń ochrony środowiska w tym: ekrany dźwiękochłonne, zieleń izolacyjna, separatory,
- przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi: istniejących sieci wodociągowych, sieci gazowych, sieci teletechnicznych, sieci energetycznych napowietrznych i kablowych oraz kanalizacji kablowej kolidującej z przedmiotową inwestycją, sieci cieplnych, budowę i przebudowę oświetlenia drogowego, budowę oświetlenia iluminacyjnego, przeszkodowego, oświetlenia wnętrza mostu,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu
Termin realizacji wynosi 27 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Okres gwarancji 10 lat. Koszt inwestycji 528 898 852 zł.