Warszawski Oddział GDDKiA zaprosił do składania ofert wykonawców w trzech kolejnych przetargach.
W sierpniu br. wysłane zostały zaproszenia do składania ofert na budowę 74 km dróg za prawie 10 mld zł.
Poza wysłanymi wczoraj zaproszeniami do wykonawców, którzy zgłosili chęć budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska, zaprosiliśmy również wykonawców do składania kolejnych ofert na:
- kontynuację projektowania i budowę S7 obwodnicy Radomia
- kontynuację projektowania i rozbudowę drogi ekspresowej S8 Radziejowice-Paszków
- zaprojektowanie i budowę obwodnicy Góry Kalwarii.
Na oferty czekamy w przypadku S7 obwodnicy Radomia do 07.10.2014 S8 Radziejowice-Paszków do 14.10.2014 A obwodnicy Góry Kalwarii do 08.10.2014
Zaproszenie do składania ofert to drugi etap przetargu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy. Na wszystkich trzech zadaniach, firmy spełniły postawione przez Inwestora wymagania.
O inwestycjach:
S7 obwodnica Radomia
Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to styczeń 2015r.
Planowane lata realizacji: 2015-2018.
Szacowany koszt inwestycji, wraz z dokumentacją i wykupem gruntów to ponad 1,2 mld
Realizacja 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej przewiduje budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Ponadto wybudowane zostaną m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (takie jak np. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych, zieleń) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
S8 Radziejowice-Paszków
Planowany termin podpisania umów to styczeń 2015.
Planowane lata realizacji: 2016-2018.
Szacowany koszt inwestycji, wraz z dokumentacją i wykupem gruntów to prawie 1,3 mld
Inwestycja została podzielona na dwa odcinki realizacyjne:
pierwszy o długości 9,9 km rozpoczyna się w Radziejowicach i kończy w Przeszkodzie a drugi biegnie od Przeszkody do Paszkowa na długości 11,6 km.
Zakres inwestycji przewiduje m.in. budowę:
- 21,5 km drogi ekspresowej posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu na odcinku Nadarzyn-Paszków, natomiast od Radziejowic do Nadarzyna 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (+ rezerwa pod 3 pas ruchu)
- 4 węzłów: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn
- 12 wiaduktów
- 3 mostów
- 6 kładek dla pieszych
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego
DK 50/79 obwodnica Góry Kalwarii
Planowany termin podpisania umowy to styczeń 2015.
Budowa przewidziana jest w latach: 2015-2018.
Szacowany koszt inwestycji, wraz z dokumentacją i wykupem gruntów prawie 0,5 mld zł.
Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu DK 79 o długości ok. 5 km oraz DK 50 długości ok. 4 km.
Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.
Wybudowane zostaną 3 węzły drogowe: „Kąty”, „Marianki” i „Stadion”, ciągi pieszo-rowerowe, obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, odwodnienie, drogi obsługujące tereny przyległe a także urządzenia infrastruktury podziemnej.
W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu, w tym m. in.: nawierzchni, poboczy, elementów BRD, istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu.