Sześciu chętnych do budowy S3 od w.Gaworzyce do w.Kaźmierzów

Sześć firm wykonawczych złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 16,9 km od węzła Gaworzyce (z węzłem) do węzła Kaźmierzów (bez węzła). Najtańszą ofertę w wysokości 477,9 mln zł złożyło konsorcjum firm Mirbud S.A i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim ,najdroższą, o wartości ponad 512,2 mln zł firma Astaldi.  Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.



Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe trzy odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest we wrześniu. Budowa II odcinka S3 zakłada m. in :

 

  1. Budowę drogi ekspresowej  o długości ok.16,900km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12m /wraz z opaskami/.
  2. Budowę 3 węzłów drogowych: „Gaworzyce”, „Drożów” oraz „Potoczek”.
  3. Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową.
  4. Budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego.
  5. Budowę dróg (dojazdów) technologicznych.
  6. Budowę obwodu utrzymania drogowego OUD „Drożów”.
  7. Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
  8. Budowę 8 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po 3 pasy ruchu każda (w tym 2 wiaduktów pełniących funkcję dolnych przejść ekologicznych, 1 wiaduktu nad grupą przeszkód /droga serwisowa, linia kolejowa, ciek wodny/ o długości około 300m, 4 wiaduktów drogowych i 1 wiaduktu drogowego stanowiącego jednocześnie funkcję dolnego przejścia dla zwierząt).
  9. Budowę 1 wiaduktu w ciągu drogi obsługującej, pełniącego funkcję dolnego przejścia dla zwierząt.
  10. Budowę 8 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych.
  11. Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, urządzeń oczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskowni-kiem), zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.
  12. Ogrodzenie drogi na całej jej długości.
  13. Rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją.
  14. Wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S3.
  15. Wykonanie nasadzeń zieleni.