Sześć firm wykonawczych złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 16,9 km od węzła Gaworzyce (z węzłem) do węzła Kaźmierzów (bez węzła). Najtańszą ofertę w wysokości 477,9 mln zł złożyło konsorcjum firm Mirbud S.A i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim ,najdroższą, o wartości ponad 512,2 mln zł firma Astaldi. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.
Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe trzy odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest we wrześniu. Budowa II odcinka S3 zakłada m. in :
-
Budowę drogi ekspresowej o długości ok.16,900km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12m /wraz z opaskami/.
-
Budowę 3 węzłów drogowych: „Gaworzyce”, „Drożów” oraz „Potoczek”.
-
Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową.
-
Budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego.
-
Budowę dróg (dojazdów) technologicznych.
-
Budowę obwodu utrzymania drogowego OUD „Drożów”.
-
Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
-
Budowę 8 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po 3 pasy ruchu każda (w tym 2 wiaduktów pełniących funkcję dolnych przejść ekologicznych, 1 wiaduktu nad grupą przeszkód /droga serwisowa, linia kolejowa, ciek wodny/ o długości około 300m, 4 wiaduktów drogowych i 1 wiaduktu drogowego stanowiącego jednocześnie funkcję dolnego przejścia dla zwierząt).
-
Budowę 1 wiaduktu w ciągu drogi obsługującej, pełniącego funkcję dolnego przejścia dla zwierząt.
-
Budowę 8 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych.
-
Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, urządzeń oczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskowni-kiem), zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.
-
Ogrodzenie drogi na całej jej długości.
-
Rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją.
-
Wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S3.
-
Wykonanie nasadzeń zieleni.