Podpisano umowę między GDDKiA a firmą Lafrentz-Polska Sp. z o.o na zaprojektowanie przebudowy 3,5 km drogi krajowej nr 22 między Czarlinem (węzeł z drogą krajową nr 91) a mostem Knybawskim na Wiśle. W ciągu 11 miesięcy wykonawca sporządzi projektu przebudowy drogi do przekroju 2+1. Kierowcy będą mieli naprzemiennie po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Tego typu drogi zapewniają większą swobodę ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Wynika to z faktu, że przeciwne kierunki ruchu są separowane barierami, a na odcinkach dwupasmowych jest miejsce na bezpieczne wyprzedzanie pojazdów jadących wolniej np. ciężarówek. Tak więc zostają wyeliminowane zderzenia czołowe. Na tego typu odcinkach zarówno liczba wypadków jak i ich ciężkość spada. Ponadto dzięki większej swobodzie ruchu skraca się czas przejazdu.
─ To rozwiązanie z powodzeniem stosują na swoich drogach Szwedzi i sprawdziło się już w wielu miejscach w Polsce. ─ mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA. ─ To będzie nowum na Pomorzu, choć w pewnym stopniu możemy zaklasyfikować do tego już istniejące odcinki na drogach krajowych: w okolicy Gościcina na „szóstce”, na Obwodnicy Chojnic oraz koło Rudna na drodze krajowej nr 91.
W ramach projektu oprócz przekroju 2+1 powstanie na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy oraz dwa miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. Za całość prac: projekty budowlany i wykonawczy oraz przygotowanie materiałów do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej i zgody na realizację inwestycji drogowej wykonawca otrzyma 761.199,01 zł.